تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۹۵۴۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان خبر داد:‌
معافيت بيمه اي سهم كارفرما و پرداخت تسهيلات در صورت به كارگيري مددجويان بهزيستي
خوزنیوز: مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: ‌كارفرماياني كه افراد تحت پوشش سازمان بهزيستي را بكارگيرند و حق بیمه آنان را به صورت کامل پرداخت كنند، علاوه بر معافيت 23 درصدي از حق بيمه سهم كارفرما، مي توانند به ازاي هر يك نفر استخدام و به كار گيري نيرو، از تسهيلات بانكي به صورت قرض الحسنه تا مبلغ 100 ميليون ريال برخوردار شوند. 

معافيت بيمه اي سهم كارفرما و پرداخت تسهيلات در صورت به كارگيري مددجويان بهزيستيبه گزارش خوزنیوز؛ هوشمند صفائي در سومين جلسه شوراي هماهنگي مديران كل حوزه تعاون، كار و رفاه اجتماعي كه در محل اين اداره كل تشكيل شد ؛ افزود: همچنين افراد تحت پوشش بهزيستي و دارای طرح کسب و کار كه مجوز های مربوط را داشته باشند می توانند با استفاده از تسهیلات خود اشتغالی تا مبلغ 150 میلیون ریال، شغل پایدار ايجاد كنند.

* ايجاد اشتغال بدون هزينه

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان راه كار حل مشكل بيكاري را در استان استراتژي اشتغال بدون هزينه در استان دانست و افزود: ‌ایجاد اشتغال بدون هزینه روشی ست که با استفاده از اعطای امتیاز به برخی دستگاه ها با همکاری و مشارکت بخش خصوصی و دستگاه های دولتی و بدون صرف هزینه فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

او گفت: در استراتژي اشتغال بدون هزينه از ظرفيت ها و مشوق هاي گنجانده در قانون براي ايجاد فرصت هاي شغلي جديد استفاده مي كنيم.

صفائي از جمله اين موارد را دستور العمل بخشودگي سهم كارفرما با به كارگيري نيرو توسط كارفرمايان از طريق كاريابي ها عنوان كرد و گفت:‌ كارفرمايان زيادي از اين فرصت قانوني اطلاعي نداشتند كه با برجسته كردن و اطلاع رساني آن، استقبال قابل ملاحظه اي به عمل آمد و بازخورد خوبي در آمار اشتغال استان داشت.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان در ادامه به تشريح مزيت ها و مشوق هاي‌ بخش تعاوني پرداخت و گفت: كاهش هزينه ماليات تعاوني هايي كه نيروي كار خود را افزايش دادند، سبب افزايش چهار هزارنيروي كار در اين بخش شد. همچنين در موضوع به كارگماري اتباع بيگانه نيز با تشكيل كميته فني اشتغال، كارفرمايان را موظف كرديم براي دريافت هر پروانه كار بايد در كنار به كارگيري يك نيروي كار خارجي، سه نيروي كار داخلي جذب كنند.

صفائي در پايان امر اشتغال را اولويت اصلي استان دانست و تاكيد كرد: بايد مدبرانه و با تمام قوا از تمام ظرفيت ها و فرصت هاي قانوني براي حل اين مشكل استفاده كنيم.
:
:
:
آخرین اخبار