تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۹۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرصتهای جدید در معرفی اهواز به عنوان آلوده ترین شهر جهان
سازمان بهداشت جهانی با انتشار گزارشی، شهرستان اهواز را به عنوان آلوده ترین شهر جهان معرفی کرد ولی این گزارش می تواند فرصتهای جدیدی را برای اختصاص امکانات و منابع به شهر اهواز پیش روی این شهر قرار دهد.

به گزارش  مهر، گزارش سازمان بهداشت جهانی که بازتاب فراوانی در رسانه ها داشت و به یکی از پر بیننده ترین اخبار خبر گزاریها تبدیل شد دوباره موضوع آلوده بودن کلانشهر اهواز را روی زبانها انداخت، این در حالی است که به علت کاهش چشمگیر پدیده مخرب گرد و غبار در دو ماه گذشته پیامدهای منفی ریزگردها در استان و کشور به دست فراموشی سپرده شده بود.
به دنبال انتشار گزارش سازمان بهداشت جهانی، ایرادات و ابهامات فراوان در خصوص این گزارش از فردای همان روز ابتدا از سوی استاندار و متعاقبا از سوی معاونین وی مطرح شد تا آنجا که خبرنگار مهر در گفتگویی با سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان که همزمان مدیر کل حوادث غیر مترقبه خوزستان نیز به شمار می رود گفت: "رد گزارش سازمان بهداشت جهانی از سوی مسئولان استان با مستندات فنی و علمی صورت می گیرد یا اینکه این موضوع تنها یک اتفاق نظر و دستور برای ایجاد ابهام در این گزارش است".

البته در اینکه این گزارش تا چه میزان می تواند پیامدهای منفی برای شهر اهواز داشته باشد که کمترین آنها فرار سرمایه گذاران، نخبگان و کارمندان از این شهر به حساب می آید شکی نیست ولی حالا که تمام دنیا به وضع نامناسب زندگی در شهرستان اهواز تاکید دارند مسئولان استان به جای ابهام آفرینی در گزارش می توانند دولت را با استناد به این گزارش، مجاب کنند که نگاه خود را به وضع زندگی مردم خوزستان تغییر دهد.

مسئولان استان باید با استفاده از این فرصت وزارت نفت را مجبور کنند که مسائل زیست محیطی در خصوص فعالیت واحدهای صنعت نفت در استان را جدی بگیرد و علاوه بر کاهش آلودگیها، فضای سبز و کاشت درختان را در دستور کار خود قرار دهد.

می توان با استفاده از این گزارش، دولت را ترغیب کرد که 25 درصد حق مناطق مرزنشین را به کارکنان دولت که از ابتدای امسال وعده آن داده شده را پرداخت کند.

می توان محیط زیست را با این گزارش مجاب کرد که موضوع بیابان زدایی در استان و در خاک عراق را جدی بگیرد و این هم در انجام این کار وقت کشی نکند.

می توان دولت را مجاب کرد که یکی از موارد آلودگی آتش زدن ثروتی عظیم بنام باگاس نیشکر است که در شرایط فعلی به جای سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی برای استفاده از آن و ساخت چندین محصول پر ارزش آن را به آتش می سپاریم و مردم را طعم دود و آلودگی آن می کنیم.

در این خصوص مثالهای فراوانی که از نیازهای اساسی مردم است را می توان با استفاده از این گزارش از مسئولان دولت خواست.
 
......................................
علی نواصر
:
:
:
آخرین اخبار