تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۹۵۶۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش در مجلس عنوان کرد:
تلاش برای رفع موانع بازسازی کارخانه قند شوش
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای رفع مشکلات و موانع آغاز بازسازی کارخانه قند این شهرستان خبر داد.

سیدراضی نوری امروز با اشاره به سفر اخیر صادقی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان و برگزاری جلسه بررسی وضعیت کارخانه قند شوش اظهار کرد: توجه به اهمیت بالای راه‌اندازی کارخانه قند، از «هیئت حمایت از راه‌اندازی صنایع ورشکسته» که ریاست آن برعهده رجبعلی صادقی است و مخاطب مشاور سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها و رامی معاونت حقوقی هیئت حمایت و همچنین نماینده سازمان گسترش و نوسازی صنایع که به عنوان مدیر اجرایی راه‌اندازی کارخانه توسط هیئت حمایت معرفی شده، دعوت کردیم.

وی اضافه کرد: از آنجایی که برای راه‌اندازی کارخانه، ابهامات قانونی و قضایی وجود داشت از حجت‌الاسلام محمدی ریاست دادگستری شوش و همچنین از هادی‌نژاد مدیر تصفیه کارخانه قند و زرین عضو ناظر قوه قضائیه دعوت شد که بین مجموعه، هماهنگی برای رفع مشکلات و موانع آغاز بازسازی کارخانه ایجاد شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در ادامه، به بررسی‌های لازم برای ایجاد راهکاری مناسب در این نشست اشاره کرد و گفت: این نشست نتیجه بسیار مطلوبی در برداشت به طوریکه همه دعوت شدگان بر چگونگی راه اندازی کارخانه قند و پیدا کردن راه حل اساسی تاکید داشتند.

نوری تصریح کرد: با توجه به تعارض‌های قانونی که وجود داشت قرار بر این شد که کارگروهی متشکل از پنج نفر از دادگستری و هیئت حمایت و نیز سازمان گسترش و نوسازی صنایع تشکیل شود که کارهای حقوقی برای تسهیل روند آغاز اجرایی شدن بازسازی کارخانه قند صورت پذیرد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قرار شد که این اقدامات برای رسیدن به یک نتیجه نهایی و ارائه یک پیش‌نویس برای تأیید رئیس دادگستری شوش، در عرض یکی دو هفته انجام شود، پیش‌نویسی که برای چگونگی بازسازی و راه‌اندازی همزمان با ادامه کار تصفیه تهیه و در نهایت به تایید نهایی گروه حمایت برسد.

وی ادامه داد: هیئت حمایت به‌عنوان نماینده کل دولت متشکل از پنج گروه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت اقتصاد، وزارت کار، وزارت صنعت و اتاق بازرگانی است و با برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته امید است قوه قضائیه و ریاست دادگستری در کنار هیئت حمایت بتوانند اقدامات لازم برای بازسازی و راه اندازی این کارخانه را انجام دهند.

نوری در پایان گفت: در حال رایزنی هستیم تا این دو مجموعه را هر چه بیشتر به هم نزدیک‌تر کنیم که دعای خیر مردم در جهت راه اندازی و به دنبال آن اشتغال آنها، مستجاب و این کارخانه باعث رونق اقتصادی منطقه شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار