تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۹۵۶۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آماده باش هلال احمر خوزستان در آغاز سفرهاي تابستانی
مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان از آمادگي ويژه نيروهاي اين مجموعه جهت پوشش امدادي سفرهاي تابستانی خبر داد.

علي خدادادي اظهار كرد: با توجه به شروع سفرهاي تابستانی پس از عيد فطر، در كنار گسترش فعاليت​ها در پايگاه​هاي ثابت جاده​اي، ساحلي و هوايي، نيروها در پست​هاي موقت نيز در حالت آماده​باش كامل قرار دارند.

وي ادامه داد: علاوه بر 15 پايگاه ثابت جاده​اي شامل پستهای امداد و نجات بين شهري و دو پايگاه ساحلي در خرمشهر و دزفول و يك پايگاه امداد هوايي؛ نيروهاي امداد و نجات در دو پايگاه موقت جاده​اي در دهلاويه و منطقه سلطان آباد رامهرمز آماده ارايه خدمات امدادي به مسافران هستند.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: در مجموع در استان خوزستان 4500 امدادگر و نجاتگر در فعاليت​هاي امدادي طرح تابستانه حضور دارند اما كشيك​هاي پايگاه​هاي موقتع و ثابت نيز به طور شبانه روزي تعريف شده و در مجموع روزانه يك صد نفر در پايگاه​ها مستقر مي​شوند.

خدادادي افزود: 20 دستگاه آمبولانس، يك دستگاه اتوبوس آمبولانس، 15 خودروي نجات و 5 موتورسيكلت آمبولانس در طرح امداد تابستانه آماده باش هستند و چنانچه حضور تعداد بيشتري آمبولانس ضرورت پيدا كرد، سه دستگاه آمبولانس نيز به عنوان پشتيباني وارد عمل خواهند شد.

وي اظهار كرد: تيم​هاي واكنش سريع جمعيت هلال احمر نيز از يك ماه پيش با ساختاري جديد شروع به كار كرده اند و نيروهاي امداد در 40 تيم واكنش سريع در حالت آماده باش قرار دارند. تفاوت عمده​اعضاي اين تيم با ديگر امدادگران اين است كه به دليل فراگيري آموزش​هاي مختلف امدادي، قادر به حضور در حوادث مختلف جهت امدادرساني هستند، اين در حالي است كه امدادگران ديگر در يك حوزه تخصص لازم را فرا مي​گيرند.
:
:
:
آخرین اخبار