تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۹۵۷۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا هنوز حریم شهرهای اهواز و كارون تعیین نشده است؟
معاون عمراني استانداري خوزستان با اشاره به طولاني شدن زمان تعيين حريم شهر اهواز و كارون، گفت: تعيين حريم شهر اقدام مهمي است كه بايد با ظرفيت​هاي خاصي صورت بگيرد.

احمد سياحي با اشاره به مشکلاتی که پس از جدایی کوت عبدالله از شهر اهواز و تبدیل به شهرستان کارون پیش آمده است، اظهار كرد: جهت تعيين حريم شهر يك برنامه اوليه با توجه به تقسيمات سياسي و شرايطي كه دو شهرستان دارند، تهيه شده است.

وي افزود: چنانچه اين برنامه در كميسيون ماده 5 ارايه شود، مي​توان آن را به تصويب رساند كه اين كار در دست اقدام است. مي​پذيريم كه اين روند طولاني شده اما تعيين حريم شهر بايد به صورت كاملا كارشناسي شده انجام شود.

معاون عمراني استانداري خوزستان با بیان اين‌كه بسياري از شهرستان​هاي تازه تاسيس همچون كارون و باوي، شاخص​هاي توسعه يافتگي را ندارند، گفت: اين موضوع در بحث ارزش افزوده مي​گنجد؛ ارزش افزوده بر اساس منبع درآمدي شهرستان و جمعيت آن است و اكنون 60 درصد درآمدهاي ارزش افزوده صرف هزينه​هاي جاري و 40 درصد آن صرف عمراني مي​شود. با توجه به پارامترها و شاخص​هاي مختلف از جمله عدم توسعه​يافتگي يا كمتر توسعه​يافتگي و شرايط هر شهرستان بايد تلاش شود همه شهرستان​ها به يك سطح از توسعه برسند و اين درست نيست که شهري به دليل اين‌كه ارزش افزوده كمتري دارد، توسعه‌يافتگي آن به شدت پايين باشد.

سياحي افزود: به دنبال اين هستيم كه فرايند را در بحث ارزش افزوده تغيير دهيم و حداقل در 40 درصد بخش عمراني، بيشتر نظارت كنيم و آن را به شهرهايي اختصاص دهيم كه كمتر توسعه​يافته باشند.

وي درباره موضوع اجراي سه پروژه مشترك شهرداري اهواز در شهرستان كارون و اهواز كه از سوي فرمانداري مورد تاييد قرار نگرفت، اظهار كرد: اين موضوع را از جرايد شنيدم اما لازم است بگويم كه هم اهواز و هم كوت​عبدالله براي ما مهم هستند و موارد مربوط به ارايه خدمات به مردم بايد در اولويت كارها قرار گيرد و از بندها و ماده​هاي قانوني در جهت ارايه خدمت بيشتر به مردم استفاده كنيم.

معاون عمراني استانداري خوزستان گفت: پل كه احداث مي​شود هم مردم اهواز و هم مردم كوت​عبدالله از آن استفاده مي​كنند و زيرگذر كه ساخته مي​شود نيز همه مردم از آن بهره​مند خواهند شد. بنابراين قرار شد كه اين موضوع را به ما اعلام كنند كه خود به اين مساله ورود كنيم تا هم از ظرفيت اعتبارات متمركز و هم اعتبارات دو شهرستان براي اتمام پروژه​ها استفاده شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار