تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۹۵۷۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول:
شناگران موارد ايمني را در رودخانه دز رعايت کنند
فرماندار دزفول گفت: پارك علي​كله در مجاورت رودخانه دز، از ظرفيت​هاي خوب گردشگري دزفول است و مسافران از نقاط مختلف كشور به اين نقطه سفر مي​كنند؛ ولي رودخانه دز با داشتن عرض و عمق زياد، حوادثي را برای شناگران و مسافران ايجاد مي​كند.

حبيب آصفي با بیان این که بيش از 90 درصد حوادث رخ داده در رودخانه دز در محدوده پارك علي​كله اتفاق افتاده است، اظهار كرد: براي جلوگيري از وقوع حوادث در رودخانه دز از تمامي ارگان​هاي مربوطه از جمله حوزه​هاي امدادرسان حوادث، نجات غريق، اورژانس و شهرداري درخواست مي​شود همكاري‌های لازم را انجام دهند تا همانند سال گذشته شاهد حوادث كمتري باشيم.

وی با تاکید بر این که دز رودخانه​اي وحشي است و در صورت رعایت نکردن نکات امنیتی باعث بروز حوادث ناگواری خواهد شد، ادامه داد: مسافران و شهروندان به منظور جلوگيري از بروز حوادث در رودخانه دز، در نقاط ممنوعه رودخانه كه با علایم هشداردهنده مشخص شده‌اند، به هيچ وجه شنا نكنند و برای شنا و تفریح از كانالي استفاده كنند كه كاملا امن باشد.

آصفی با اشاره به افزایش سفرهای تابستانی و حضور شهروندان و مسافران در کنار رودخانه دز پس از ماه رمضان، افزود: اگر موارد ايمني از جانب مردم رعايت شود، تابستان كم​حادثه و حتي بي​حادثه​اي را خواهيم داشت.

فرماندار دزفول با اشاره به يكي از آخرين حوادث ناگوار اتفاق افتاده در رودخانه دز قبل از ماه رمضان، گفت: متاسفانه در شب 29 خرداد ماه سال جاري نوزاد سه​ماهه یک خانواده مسافر اهل قم هنگامي كه در كنار ساحل رودخانه دز در بوستان علي​كله خواب بودند، در آب افتاد و خفه شد.

وي بيان كرد: طبق گفته​هاي والدين اين نوزاد، غلطيدن وي هنگام خواب موجب شد تا به درون رودخانه بيفتد و متاسفانه پدر و مادر نوزاد ساعاتي بعد متوجه نبودن وی شدند و در نهايت سفر تفريحي این خانواده به تلخی به پایان رسید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار