تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۹۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان : ظاهرا صدای من شنیده نمی شود
حجازی خواستار توجه فرمانداران و مدیران دستگاه های مختلف استان به خرید محصولات استانی شد و گفت: من در چند سال اخیر بارها این موضوع را به مدیران استان گوشزد کرده ام که باید از تولیدات داخلی استان استفاده کرد ولی ظاهرا صدای من شنیده نمی شود که باید در این خصوص تصمیم جدی گرفت
استاندار خوزستان با اشاره به تعداد بالای شاغلین غیربومی در مشاغل مختلف خوزستان گفت: در سال 90 نیروی کار بومی به تدریج جانشین شاغلین غیربومی در استان می شوند.

به گزارش مهر، سید جعفر حجازی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اشتغال آبادان اظهار داشت: قبل از این جلسه از روستاهای مختلف این شهر دیدن و از نزدیک با مشکلات مردم این مناطق آشنا شدم که برای حل آنها به زودی تصمیماتی اتخاد خواهد شد.
وی افزود: هفته آینده نیز سفری به شهرستان خرمشهر خواهیم داشت که بخشی از این سفر به بازدید از برخی روستاهای شهرستان آبادان نیز اختصاص می یابد.

حجازی اضافه کرد: در این جلسه، مصوباتی داشتیم که انتظار دارم مدیران دستگاه های اجرایی استان این مصوبات را با جدیت پیگیری کنند و مبادا بعد از این جلسه، مصوبات را فراموش کنند چرا که به سرانجام رسیدن این مصوبات از سوی من دنبال خواهد شد.

رئیس کارگروه اشتغال خوزستان تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی محور فعالیتهای استانداری خوزستان ایجاد اشتغال و تثبیت شغلهای موجود است به همین دلیل برنامه های مختلفی در دستور کار قرار گرفته که از این جمله می توان به شناسایی میزان شاغلین بومی و غیربومی در پروژه های مختلف استان از جمله صنعتی و غیرصنعتی اشاره کرد.

حجازی ادامه داد: در پروژه های صنعتی آمار میزان شاغلین استخراج شده که در برخی شرکتها و دستگاه ها میزان اشتغال نیروهای غیربومی از تعداد بومی ها نیز بیشتر بود و این اتفاق نگران کننده است. با تجزیه و تحلیل این آمار به این نتیجه رسیدیم که روند ورود نیروهای غیربومی به استان صرفا مربوط به سال های اخیر نیست و از گذشته آغاز شده است به همین دلیل باید مدیرانی که باعث ورود این تعداد نیروی غیر بومی به استان و در نتیجه بیکار ماندن جوانان خوزستانی شده اند جوابگوی مردم باشند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: بر همین اساس یکی از برنامه های ما برای دستیابی به اشتغال مناسب در استان جایگزین کردن تدریجی نیروهای بومی به جای شاغلین غیربومی در پروژه های مختلف استان است.

وی همچنین خواستار توجه فرمانداران و مدیران دستگاه های مختلف استان به خرید محصولات استانی شد و گفت: من در چند سال اخیر بارها این موضوع را به مدیران استان گوشزد کرده ام که باید از تولیدات داخلی استان استفاده کرد ولی ظاهرا صدای من شنیده نمی شود که باید در این خصوص تصمیم جدی گرفت.

حجازی افزود: متاسفانه فرهنگ بدی در خوزستان برای استفاده از تولیدات غیر خوزستانی وجود دارد که چنین فرهنگی باید اصلاح شود و مدیران استان برای خرید محصولات داخل استان تعصب و همت بیشتری به خرج دهند. در شرایطی که برخی محصولات استان در انبارها مانده است خرید محصولات مختلف از سایر استان ها اوج جفاکاری به تولیدات استانی است.

رئیس کارگروه اشتغال خوزستان عنوان کرد: هر ساله راهیان نور بدون هیچ منفعت اقتصادی وارد خوزستان می شدند ولی امسال با یک تدبیر خوب شرایط به گونه ای رقم خورد که برخی افراد روزانه چندصد هزار تومان درآمد کسب کردند که از این جمله می توان به راه های منتهی به یادمان هویزه اشاره کرد و که برخی مردم محلی با یک بسته بندی ساده روزانه محصولات فراوانی از خرما و فرآورده های آن را به راهیان نور فروختند.

حجازی اظهار داشت: چندی پیش آموزش و پرورش خوزستان برای خرید شیر دانش آموزان اقدام به برگزاری مناقصه ملی کرد و یک شرکت غیر خوزستانی برنده این مناقصه بیش از دو میلیارد تومانی شد این در حالی بود که کارخانجات شیر استان در آستانه ورشکسگی قرار داشتند به همین دلیل من این مناقصه را باطل اعلام کردم تا کارخانه های شیر استان این درآمد را داشته باشند. البته من باید بابت این کار خود جوابگوی سازمان بازرسی کل کشور باشم ولی این خطر را تقبل کرده ام تا محصولات استانی به فروش برسد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استان تعصب ندارند، عنوان کرد: تمام مدیران در مجموعه های خود خرید محصولات استانی را سرلوحه خریدهای خود قرار دهند چرا که برخی محصولات ما حتی توانایی رقابت در بازارهای خارجی را نیز دارند و حیف است که در استان خودشان مورد بی مهری قرار بگیرند.

حجازی همچنین گفت: 17 مدیر خوزستانی در حد معاون وزیر شناسایی کرده ایم و از آنها خواسته ایم هر کدام سفری با افراد زیر مجموعه خود به خوزستان برای ایجاد اشتغال داشته باشند که این امر در سال 1390 دنبال می شود و احتمالا پیامد مناسبی برای مردم خوزستان به همراه خواهد داشت.
:
:
:
آخرین اخبار