تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۹۵۹۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
مشکلات پایانه مرزی شلمچه قبل از اربعین برطرف شود
امام جمعه خرمشهر گفت: مشکلات بخش آب، برق و مخابرات وجود دارد که باید با همت جمعی تا یک ماه آینده رفع شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی فرد در جلسه ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی از جمله مسائل  مهمی به حساب می آید که تمام کشور درگیر آن است، باید تلاش همگانی برای خدمت رسانی بهتر و برگزاری با شکوه‌تر آن صورت بگیرد.

وی افزود: خرمشهر تنها مرزی است که از سه طریق هوایی، ریلی، آبی و زمینی قابل دسترسی است، اگر بتوانیم از ظرفیت فرودگاه بین المللی آبادان استفاده کنیم بخشی از حجم  زائران را می‌توانیم از این طریق به کشور عراق اعزام کنیم.

امام جمعه خرمشهر گفت: امسال باید به گونه‌ای برنامه ریزی بکنیم که زائران ما اگر بخواهند دسترسی مستقیم به مرز شلمچه داشته باشند، به آسانی و بدون کنترل صورت نگیرد.

وی با اشاره به بازدید میدانی صورت گرفته از پروژه احداث پایانه مسافربری شلمچه، عنوان کرد: آنطوری که مسئولان وعده دادند و در بازدید میدانی مشاهده شد احتمال پیشرفت بیش از 80 درصد تا اربعین حسینی میسر است.

حجت الاسلام موسوی فرد با گله مندی از عدم تحقق وعده اعزام خادمان ساماندهی اربعین حسینی به عتبات عالیات، بیان کرد: افرادی که سال گذشته در خط مقدم خدمت رسانی و ساماندهی زائران اربعین حسینی بودند ابراز گله مندی کردند، به رقم اینکه به آنها زیارت کربلا وعده داده شد اما متاسفانه تاکنون این موضوع تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه امکانات موجود و اختیارات تفویض شده بیش از سال های قبل است، تصریح کرد: باید بتوانیم کمال استفاده را ببریم، چالش‌هایی که در بخش آب، برق و مخابرات وجود دارد باید با همت جمعی تا یک ماه آینده آماده بشود، اگر این چالش‌ها تا پایان روزهای منتهی به اربعین رفع نشود، تلاشمان بی‌فایده است.

امام جمعه خرمشهر افزود: زائران را در محل های اسکان با ظرفیت بالا مانند اردوگاه شهید باکری اسکان بدهیم و سپس آنان را با به پایانه مرزی شلمچه منتقل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت کمیته اطلاع رسانی و تقویت آن، اظهار داشت: باید از ظرفیت رسانه‌ها، سامانه‌های پیامکی و رادیویی برای اطلاع رسانی اوضاع مسیر اعزام و برنامه ریزی‌های صورت گرفته استفاده بشود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار