تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۹۶۰۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان:
نماز جمعه در 39 شهر خوزستان اقامه می شود
مسوول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان گفت: نماز جمعه در 39 شهر خوزستان اقامه می شود.

حجت الاسلام محمود محمدزاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب در ایران اسلامی ، با اشاره به اقامه نماز جمعه در 800 نقطه کشور اظهار کرد: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در خوزستان در 39 نقطه استان برگزار می شود که از این تعداد هشت نماز جمعه در مصلا، 30 نماز جمعه در مساجد و یک نماز جمعه در امامزاده اقامه می شود.

وی افزود: تمام امامان جمعه خوزستان بومی بوده و یکهزار و 200 نفر در ستادهای نماز جمعه استان فعالیت می کنند.

محمدزاده اظهار کرد: 12 نقطه خوزستان متقاضی برپایی نماز جمعه هستند که در این راستا 14 نفر در مرحله گزینش هستند با عنوان امام جمعه معرفی شوند.

محمدزاده اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی نخستین نماز جمعه در تهران پنجم مرداد ماه به فرمان امام (ره) و با امامت آیت الله طالقانی برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست شهرستان ها برای اقامه نماز جمعه، به فرمان رهبری شورای سیاستگذاری ائمه در سال 72 راه اندازی شد که متشکل از 9 تن از روحانیان برجسته کشور است.

مسوول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در خوزستان همچنین اظهار کرد: یکی از کارکردهای نماز جمعه این است که فاصله میان رهبر و جامعه را بردارد و پیام و نظرات رهبری را به گوش مردم برساند.

وی نماز جمعه را یکی از وجوه تبلیغاتی نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: نماز جمعه همچون یک رسانه عمل می کند که جامعه اسلامی را پویا نگه می دارد.

محمدزاده گفت:ایران به عنوان سردمدار اسلام ناب محمدی پس از انقلاب مورد تهدیدهای ناجوانمردانه و انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی قرار گرفته است.

وی با اشاره به توصیه رهبری به اتحاد در ماه مبارک رمضان بسیار هوشمندانه بوده است، اضافه کرد: با وجود طولانی شدن مذاکرات هسته ای ایران گروه 1+5 نتیجه به گونه ای شد که با فضل الهی و هدایت رهبری ایران به عنوان سردمدار و قدرت برتر در دنیا طرح شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار