تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۹۶۱۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح ساماندهي مجازی معلمان براي نخستين بار در خوزستان
برای نخستین‌بار در سطح مدارس خوزستان معلمان شهرستان باوی پیش از آغاز سال تحصیلی جدید از طریق سامانه مجازی در مدارس ساماندهی می‌شوند.

مجید موحدیان با بيان اين‌كه مهم‌ترین هدف اجرای طرح ساماندهی مجازی معلمان ایجاد رفاه برای معلمان است، اظهاركرد: سهولت در انتخاب، سادگی استفاده از سامانه مجازی و کاهش میزان رفت‌وآمد معلمان از مزاياي اين طرح است كه در راستای عمل به اهداف کلان برنامه سالانه توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش و با هدف کاهش هزینه‌های جاری، نظارت دقیق و مستمر بر منابع و نیروی انسانی و سرعت در انجام کارها اجرا مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌كه طرح ساماندهی مجازی نیروی انسانی برای نخستین‌بار به‌طور آزمایشی در شهرستان باوی و استان خوزستان  اجرا می‌شود، افزود: در شیوه سنتی باید اطلاعات مدارس به‌صورت دستی جمع‌آوری می‌شد و پس از استقرار نیروی انسانی در روزهای مشخص و از طریق مراجعه حضوری، ساعات کار هر معلم با توجه به شرایط و امتیازات او در محل خدمت جدید تعیین می‌شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی در ادامه گفت: با توجه به این‌که بیش از ۹۰ درصد معلمان باوی ساکن اهواز هستند، این رفت‌وآمد سخت و هزینه‌بر می‌شد اما در حال حاضر معلمان می‌توانند در منازل خود و از طریق اینترنت با ورود به سامانه جدید، مدرسه و محل خدمت خود را تعیین کنند.

موحديان افزایش عدالت و توزیع مناسب نیروی انسانی در مدارس را یکی از مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: جلوگیری از آسیب‌های مرتبط با تخلفات قانونی و تنظیم مقررات متمرکز، یکپارچه و همسان برای همه معلمان از دیگر مزایای این سامانه مجازی است که مراحل اولیه تحقیقات اجرایی آن از شهریورماه گذشته توسط کارشناسان این اداره آغاز شد.

وي احتمال خطا در ثبت ساعات کاری و گزارش ناقص آمار کلاس‌های موجود را از جمله محدویت‌های شیوه سنتی توزیع نیروی انسانی در مدارس دانست و تصريح كرد: ناکارآمدی سامانه سناد در ثبت‌نام زمانبندی‌شده، نداشتن نظارت دقیق بر گزارش مدیران، نیازمندی به پالایش سالانه همکاران، بروز رسانی کند اطلاعات و تأخیر در پرداخت‌های مالی موجب شد تا همکاران ما در اداره به فکر راهکاری برای این مسایل باشند که طرح ساماندهی مجازی تا حد زیادی این معایب را برطرف می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوي اظهارکرد: با توجه به استقرار نظام نوین آموزشی، تغییرات گسترده شیوه هدایت تحصیلی، تغییرات عمده در تراکم سالانه نیروی انسانی و برنامه‌ریزی جهت تشکیل رشته‌های جدید فنی و کار دانش متناسب با نیاز منطقه، بازنگری شیوه‌های سنتی، به‌کارگیری منابع انسانی در حوزه آموزش و پرورش و  پالایش سالانه نیروها امری اجتناب‌ناپذیر است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: شهرستان باوی
:
:
:
آخرین اخبار