تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۹۶۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با گذشت 2 سال؛
پارک بانوان اهواز امسال اجرایی می‌شود
معاون عمرانی فرماندار اهواز از اجرایی شدن پروژه نخستین پارک بانوان اهواز در سال جاری خبر داد.

هدایت‌الله زارع‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با فارس،با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه پارک بانوان اهواز کارگروهی ویژه در استانداری خوزستان تشکیل شده است، گفت: با تعیین وظایف برای چند دستگاه اجرایی از جمله تربیت بدنی، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی و شهرداری اهواز این پروژه امسال اجرایی می‌شود.
وی محل احداث این پارک را جنب نخلستان ۱۸ هکتاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در جاده گلستان اعلام کرد و با اشاره به احداث باغ ایرانی و پارک بانوان در این محل، گفت: مقرر شده در طراحی پارک بانوان پیست دوچرخه سواری و اسکیت، نمایشگاه گل و گیاه، استخر و سالن سرپوشیده ورزشی پیش‌بینی شود.
زارع‌زاده خاطرنشان کرد: در مرحله طراحی این پارک از مدیرکل امور بانوان استان نظرخواهی می‌شود.
وی تاکید کرد: استاندار خوزستان تا نیمه آبان ماه برای تحویل زمین برای آغاز عملیات اجرایی مهلت تعیین کرده و مقرر است این پارک تا تابستان ۹۱ به بهره‌برداری برسد.
این مقام مسئول افزود: از اعتبارات شهرستان اهواز در سال جاری ۵۰۰ میلیون تومان، همچنین ۵۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری اهواز برای آغاز عملیات اجرایی به این پروژه اختصاص می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: مشکل زمین این پارک حل شده و محل احداث این پروژه به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان رسیده است.
ایده احداث پارک‌های بانوان در کشور از یک دهه پیش به منظور تعیین محلی خاص برای ورزش و تفریح بانوان مطرح شد. در حال حاضر در تمام کلان شهر‌ها به جز اهواز همچنین در اغلب شهرهای بزرگ کشور پارک‌های بانوان به بهره‌برداری رسیده‌اند.
چند سال است که پروژه پارک بانوان اهواز به دلیل تامین نشدن زمین مناسب به آینده موکول می‌شود. در سال گذشته زمینی جنب نخلستان مرکز تحقیقات کشاورزی استان برای احداث این پارک پیش‌بینی شد، اما هیئت امنای این مرکز با واگذاری این زمین موافقت نکردند به همین دلیل نیمی از۵۰۰ میلیون تومان اعتباری که برای احداث این پارک اختصاص یافته بود، جذب نشد.
برچسب ها: پارک بانوان ، اهواز
:
:
:
آخرین اخبار