تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۹۶۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با بررسی 105 مورد تخلف؛
نانوایان اهوازی 25 میلیون ریال جریمه شدند
در جلسه کمیسیون تعزیرات حکومتی گندم، آرد و نان شهرستان اهواز با حضور اعضا به پرونده تخلفاتی نانوایان رسیدگی و در نهایت، نانوایان متخلف به 25 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش فارس، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اهواز صبح امروز در کمیسیون تعزیرات حکومتی گندم، آرد و نان اظهار داشت: در این جلسه پرونده تخلفاتی 79 واحد  نانوایی متخلف شامل 105 مورد تخلف مورد بررسی قرار گرفت که به علت تخلفات صورت گرفته مجموعا بیش از  25 میلیون ریال جریمه نقدی برای واحدهای متخلف تعیین شد.
رضا نجاتی خاطرنشان کرد: عمده تخلفات این واحدهای نانوایی مواردی از قبیل استفاده از جوش شیرین، ارائه نان نامرغوب، کم بودن وزن چانه و عدم رعایت بهداشت بوده است.
وی تاکید کرد: همه نانوایان ملزم به دریافت پروانه و رعایت ضوابط مربوطه هستند و واحدهای نانوایی فاقد پروانه تعطیل می‌شوند.
نجاتی افزود: به دلیل مضرات استفاده از جوش شیرین در پخت نان، در صورت گزارش موارد استفاده از جوش شیرین واحد نانوایی تعطیل و اقدام قانونی از طریق مراجع قضایی برای واحد متخلف صورت می‌پذیرد.
ابن مسئول یادآور شد: رضایت‌مندی در شهروندان با تنوع نان و افزایش کیفیت آن نسبت به گذشته ایجاد شده است.
معاون فرماندار اهواز بر لزوم همکاری شهروندان در خرید نان از واحدهای معتبر تاکید کرد و گفت: واحدهای غیرمجاز علاوه بر نداشتن پروانه کسب از کارگر غیرحرفه‌ای استفاده می‌کنند و بیشتر در محیط‌ها و فضاهای کوچک، بدون رعایت اصول بهداشتی اقدام به پخت نان می‌کنند.
نجاتی با اشاره به اینکه نظارت بر نانوایی‌ها با توجه به برنامه پنجم توسعه به‌زودی به سازمان بازرگانی واگذار خواهد شد تصریح کرد: البته در حال حاضر بازرسی و نظارت بر نانوایان از طریق تعزیرات آرد و نان فرمانداری‌ها به‌طور مستمر و با انجام روزانه 40 تا 50 مورد بازرسی صورت می‌گیرد اما به دلیل اینکه بیشترین تخلفات از سوی نانوایی‌های غیرمجاز بوده و بر این واحدها نظارت نمی‌شود؛ این موضوع بر اتحادیه‌ها تاکید شده تا به کمک اداره اماکن نسبت به پلمب واحدهای غیرمجاز و در صورت امکان فراخوان این واحدها برای اخذ پروانه کسب اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: تعزیرات آرد و نان می‌تواند واحدهایی را جریمه کند که از نظر قانونی دارای پروانه کسب باشند و به همین علت از اهرم تعزیرات برای برخورد با نانوایی‌های غیرمجاز نمی‌توان وارد شد.
براساس اعلام اتحادیه صنف نانوایان اهواز، در حال حاضر 950 واحد مجاز در اهواز فعال است. قیمت نان‌های تافتون و لواش دستگاهی 110 تومان، تنوری 100 تومان، سنگک 350 تومان و سنگک یک‌رو کنجد 400 تومان است و عرضه این نان‌ها به قیمت‌های دیگر تخلف محسوب می‌شود.
مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، با شماره تلفن 5510197 در ساعات اداری تماس بگیرند و نسبت به گزارش تخلف اقدام کنند.
برچسب ها: نانوایان ، اهواز ، جریمه
:
:
:
آخرین اخبار