تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۹۶۲۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر سلمان زاده:
برنامه ارتقا مشاوره حین ازدواج در خوزستان با جدیت ادامه می‌یابد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بر استمرار و ارتقا برنامه ارتقا مشاوره حین ازدواج در استان تاکید نمود
خوزنیوز: جلسه هماهنگی برنامه ارتقا مشاوره حین ازدواج روز یکشنبه با حضور رییس مرکز بهداشت خوزستان و کارشناسان مراکز بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار گردید.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این جلسه ضمن تاکید بر استمرار و ارتقا برنامه ارتقا مشاوره حین ازدواج در استان گفت: افزایش ساعات آموزشی از 2 ساعت به 4 ساعت، ارائه آموزش ها در زمینه سلامت روحی، جسمی، اجتماعی و معنوی توسط کارشناسان خبره و روحانیون معزز و همچنین تدوین کتاب و رسانه های آموزشی را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در جهت ارتقا مشاوره حین ازدواج دانست.

دکتر شکراله سلمان زاده افزود: این برنامه در کشور منحصر به فرد بوده و با توجه به شرایط موجود و به منظور کاهش آمار طلاق و افزایش میزان وقوع و بقا ازدواج بصورت ابتکاری توسط مرکز بهداشت استان خوزستان طراحی و اجرا گردیده است.

رئیس مرکز بهداشت استان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و حمایت همه جانبه دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مدیریت و کارشناسان گروه سلامت خانواده برای اجرای موفق این برنامه اذغان داشت: با توجه به شواهد این برنامه موفق بوده و با استقبال مردم مواجه گردیده و می تواند به عنوان الگویی برای سایر استان ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

دکتر سلمان زاده در ادامه به نتایج حاصل از این برنامه اشاره نموده و تصریح کرد: باید از هم اکنون مطالعات مربوط به بررسی اثرات این برنامه در بهبود کیفیت زندگی زوجین طراحی و اجرایی گردد و بهترین و ارزشمندترین مطالعات در این زمینه مطالعات آینده نگر است.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد نیز در این جلسه برنامه ارتقا مشاوره حین ازدواج را اقدامی مبارک و حرکتی مثبت و رو به جلو دانسته و بر استمرار و تکمیل آن تاکید نمود.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: استقبال زوجین و خانواده و بازخوردهای مثبت نشان میدهد که در مسیر صحیحی قرار گرفته ایم ولی باید با نیازسنجی و برنامه ریزی دقیق به فکر گامهای بلندتری در راستای ارتقا مشاوره ازدواج باشیم.

وی از تدوین طرحی تحت عنوان مشاوره و آموزش پس از ازدواج در دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و ارائه آن به مرکز بهداشت استان خوزستان خبر داده و گفت: در صورت تایید مرکز بهداشت استان؛ دفتر نهاد رهبری آمادگی همکاری کامل در زمینه انجام مشاوره و آموزش پس از ازدواج را دارد.
:
:
:
آخرین اخبار