تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۹۶۲۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد نماینده آبادان از اجرا نشدن طرح توسعه بندر شهرستان
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی سعدون زاده با انتقاد از اجرا نشدن طرح توسعه بندر شهرستان در منطقه تانک فارم، گفت: اجرای طرح بندر کانتینری در این منطقه به طور متوسط دو تا سه هزار فرصت شغلی جدید فراهم می کند.

جواد سعدون زاده با بیان ضرورت توجه به تجارت دریایی به عنوان یکی از فرصت های توسعه پایدار منطقه، گفت:اگر از ظرفیت های بندری و تجارت آزاد شهرستان های آبادان و خرمشهر استفاده نکنیم، کشورهای همسایه گوی سبقت را از این مناطق می گیرند.

وی با بیان سرمایه گذاری کشور عراق در بندر فاو و توسعه آن از سوی کشورهای خارجی، ادامه داد:توسعه بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده می تواند در ایجاد اشتغال در منطقه تاثیرگذار باشد.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان دغدغه های بازرگانان و تجار محلی در خصوص بازرسی های دریابانی مستقر در دهانه اروند،اظهار داشت:اعمال برخی محدودیت ها باعث می شود تا بخش حمل و نقل دریایی و بازرگانان و تجار در بستر آرام و با رضایتمندی به امر تجارت نپردازند.

سعدون زاده از مردم شهرستان های خرمشهر و آبادان به عنوان مرزبانان واقعی در منطقه جنوب غربی کشور یاد کرد وافزود:مدارا با مردم و تعامل بین بخشی در راستای رفع مشکلات، میزان بیکاری شهرستان آبادان را کاهش می دهد.

بر اساس موافقت و دستور وزیر نفت با وزارت راه و شهرسازی، بخشی از اراضی منطقه تانک فارم آبادان برای ساخت بندر تجاری در اختیار اداره بنادر و دریانوردی آبادان قرار می گیرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار