تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۹۶۴۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید کرد:
لزوم نظارت بر اعتبارات ماده 180 توسط دستگاه‌های اجرایی
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از ادارات شهرستان، اعتبارات ماده 180 را جذب کرده‌اند اما اینکه چطور آن را هزینه می‌کنند نیاز به نظارت دارد.

سید حسین دهدشتی امروز با بیان اینکه اعتبارات ماده 180 برای مناطق محروم به میزان نسبتا قابل‌ توجهی دریافت شده است، اظهار کرد: مدیران و مسئولان در حوزه‌های مختلفی از جمله آب و فاضلاب و بهداشت و درمان که اعتبارات برای آن‌ها جذب شده، باید برای هزینه کردن این اعتبارات جدیت به خرج دهند و برنامه‌ریزی مناسبی برای این منظور داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه بررسی‌های ما در حوزه فرهنگ و هنر یعنی در اداره فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری نشان می‌دهد که این کار به خوبی انجام نشده، اما در بعضی حوزه‌های دیگر عملکرد خوبی در این زمینه مشاهده می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش نمایندگان در جهت تخصیص این اعتبارات به شهرستان، گفت: این اعتبارات بر اساس نیازهای اساسی و برنامه‌هایی که هر دستگاه می‌تواند در حوزه مربوط به خود انجام دهد، جذب می‌شوند اما شاهدیم که در برخی دستگاه‌ها به دلیل مشکلات مدیریتی این اتفاق نمی‌افتد.

دهدشتی ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که اعتبار قابل‌ توجهی برای توسعه آن جذب شده، حوزه بهداشت و درمان است که می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله درمانگاه اروندکنار که مُسکنی برای درد مردم در این منطقه تا زمان افتتاح بیمارستان به شمار می‌رود، هزینه شود اما تاکنون این روند با تاخیر زیادی مواجه شده است.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌های شهید بهشتی و طالقانی قرار بوده پروژه‌هایی انجام شود که در این زمینه نیز تاخیر صورت گرفته، زیرا یک سال از تعهد رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان مبنی بر توسعه فضای آموزشی و رشته‌های آموزشی و همین‌طور پروژه‌های سطح بیمارستان می‌گذرد که متاسفانه این موارد نیز به انجام نرسیده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص شاخص‌های بهداشتی منطقه تصریح کرد: طبق گزارش‌هایی که به دستمان رسیده یکی از شاخص‌ها که مرگ مادران باردار است، با مشکلاتی مواجه است.

دهدشتی افزود: البته دلایل متفاوتی برای این حوادث وجود داشته که شاید بخشی از آن مربوط به بهداشت و درمان است اما به هر حال متولی نظارت بر سلامت مردم، دانشکده علوم پزشکی بوده که باید در این زمینه بیشتر فعالیت کنند تا از بروز مجدد این اتفاقات پیشگیری شود.

وی در خصوص مهلت ادارات برای جذب اعتبارات ماده 180 نیز خاطرنشان کرد: معمولا در بهمن‌ماه یا اسفندماه که اعتبارات تخصیص داده می‌شوند، تا تیرماه یا مردادماه سال بعد، یعنی چهار تا پنج ماه زمان برای جذب این اعتبارات نیاز است.

نماینده مردم آبادان در مجلس بیان کرد: مدیران باید به جای اینکه اول اعتبار را جذب کرده و بعد برای آن برنامه‌ریزی کنند، ابتدا پیش‌بینی‌های لازم را برای چگونگی هزینه کردن آن انجام دهند تا در زمانی که اعتبار جذب می‌شود در مدت زمانی سه، چهار ماهه بتوانند اسناد مورد نیاز را ارائه داده و کارها را آغاز کنند.

دهدشتی گفت: برای جذب این اعتبارات زمان محدودی داریم و طی چند ماه گذشته با وجود اینکه در حوزه وظایف ما نیست مکاتبات زیادی با ادارات انجام داده تا گزارش‌های خود را به ما ارائه دهند.

وی در پایان اظهار کرد: برخی از ادارات این اعتبار را جذب کرده‌اند اما اینکه چطور آن را هزینه می‌کنند نیاز به نظارت دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار