تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۹۶۵۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با تولید برنامه تلويزيونی در اداره‌کل فنی ‌و حرفه‌ای خوزستان؛
آموزش​هاي فني و حرفه​اي از تلویزیون به درون خانه​ها منتقل می‌شود
مدیرکل فني و حرفه​اي خوزستان گفت: با هماهنگي​هاي انجام‌شده يك برنامه تلويزيوني از صدا و سيمای مرکز استان به آموزش مهارت​هاي فني و حرفه​اي اختصاص داده شد و به همين منظور استوديو آن در محل اداره‌کل فني و حرفه​اي استان راه​اندازي مي​شود.

رحمان قلاوند با اشاره به تدوین سند راهبردي مهارت و فناوري اظهاركرد: اين سند از چند سال گذشته مبناي كار اداره‌کل آموزش شده‌است و تمام فعاليت‌های فنی و حرفه‌ای در راستاي اين سند انجام مي​شود.

وي افزود: در سال 94 اين سند مورد بازنگري قرار گرفت و سند تحول مهارت در آموزش‌های فني و حرفه​اي با هشت راهبرد اصلي و 27 سياست تدوين شد.

مدیرکل فني و حرفه‌اي خوزستان با بيان اين‌كه حضور مؤثر در عرصه بين​المللي و توسعه و ارتقاي آموزش​هاي فني و حرفه​اي از راهبردهاي اصلي سند تحول مهارت است، گفت: اين راهبردها به‌عنوان خط​مشي اداره‌کل آموزش‌های فني و حرفه​اي است و تمام فعاليت​ها در جهت تحقق اين اهداف صورت مي​گيرد.

قلاوند با اشاره به برنامه​ريزي​هاي استاني در اداره‌کل فني و حرفه​اي خوزستان تصريح كرد: امسال سند تحول مهارت در استان اجرا شده است. اين سند در 16 جلد و با كمك اساتيد دانشگاه​ها، كارشناسان فني و حرفه​اي و كارگروه پژوهش استان تدوين شد.

وي ادامه‌داد: در اين طرح مصوب، برنامه​هاي آموزش فني و حرفه​اي استان حداقل در بازه زمانی پنج ساله به تفكيك هر شهرستان و با توجه به ظرفيت​ها و نيازسنجي​ها تعريف شده‌است.

مدیرکل فني و حرفه‌اي خوزستان با اشاره به نقش آموزش​هاي فني و حرفه​اي در اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: با توجه به این امر فعالیت‌های آموزش فني و حرفه​اي در هر شهرستان براساس میزان نیروی انسانی موردنیاز برای تحقق اهداف اقتصادي آن منطقه، برنامه​ريزي و تنظيم مي​شود.

قلاوند خاطرنشان كرد: امسال نيز طرح نيازسنجي روستاييان، مناطق محروم، عشايری و مرزي در مرحله اول با كمك فرمانداران در 20 شهرستان اجرا شد و در آينده نيز در دیگر شهرستان​هاي استان انجام خواهد شد. در اين طرح نياز روستاييان به آموزش طبقه​بندي و با توجه به قانون بودجه اعتبارات مورد نياز تأمين مي​شود.

مدیرکل فني و حرفه​اي خوزستان با بيان اين‌كه اين اداره‌کل نگاه ويژه‌ای به مناطق محروم دارد، تصریح كرد: توجه به آموزش‌های فني و حرفه​اي در مناطق محروم در راستاي تحقق راهبرد توسعه و ارتقاي این آموزش‌ها است كه ضمن تثبيت مناطق محروم، از مهاجرت و حاشيه​نشيني جلوگيري مي​كند؛ به همين جهت در برنامه‌ریزی آموزش‌های فني و حرفه​اي توجه ويژه‌ای به مناطق محروم وجود دارد.

قلاوند با اشاره به اين‌كه بايد نيروي انساني ماهر برای استان تربیت شود، مهم‌ترين راهبرد تئوري اقتصاد مقاومتي به‌عنوان روش كار دولت را ارتقا و افزايش منابع انساني عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به این امر باید نيروي انساني ماهر در حوزه‌های كشاورزي، خدمات و صنعت در استان با توجه به ظرفيت​هاي موجود، تربیت شود كه بتوان بهره​وري لازم را كسب كرد.

وي با بيان اين‌كه سال‌گذشته آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی استان به میزان هفت ميليون نفر - ساعت ارائه شد، گفت: در سال 93 نزدیک به 100 هزار نفر براي دريافت گواهي در آزمون​هاي مهارتی 50 مركز فنی و حرفه‌ای استان شركت كردند و امسال نیز به دنبال توسعه اين آمار هستيم.

مدیرکل فني و حرفه‌اي خوزستان در ادامه درخصوص برنامه​هاي آتی این اداره‌کل اظهارداشت: با هماهنگي انجام‌شده با صدا و سيمای مركز استان، تهيه يك برنامه تلويزيوني در دستور كار قرار گرفته‌است كه از طریق اين برنامه آموزش مهارت​هاي فني و حرفه​اي به درون خانه​ها منتقل شود.
 
قلاوند افزود: به همين جهت براي كاهش هزينه‌ها استوديو اين برنامه در اداره‌كل آموزش فني و حرفه​اي استان و با تشكيل كارگروه ويژه تلويزيون راه​اندازي مي​شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار