تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۹۶۷۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد از تامین آب آشامیدنی احشام بوسیله تانکرهای آبرسانی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان نسبت به تامین آب آشامیدنی احشام بوسیله تانکرهای آبرسانی که ویژه تامین آب شرب اهالی روستاهاست، انتقاد کرد.

درویشعلی کریمی روز شنبه در نشست اعضای شورای مدیران شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان افزود: با توجه به وجود احشام در نقاط روستایی گاهی اوقات مشاهده شده که تانکرهای سیار در خصوص تامین آب شرب احشام نیز فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که تانکرهای سیار تنها وظیفه تامین آب شرب مردم را به عهده دارند، بنابراین انتظار می رود نظارت در این زمینه افزایش یابد.

کریمی همچنین با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت آب آشامیدنی گفت: رعایت پارامترهای بهداشت و پاکیزگی آب از جمله مهمترین وظایف ما است که انتظار می رود با توجه به این مهم کمترین نیازهای مردم در خصوص آب شرب بهداشتی تامین شود.

وی گفت: رعایت نکردن موارد بهداشتی و کلر زنی در تصفیه خانه ها در انتهای شبکه فاجعه بار خواهد بود و به این جهت باید به موضوع کمی و کیفی آب بیش از گذشته توجه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در عین حال ادامه داد: مشکلات فراوانی که کمبود اعتبارات برای شرکت به وجود آورده بود موجب اختلال در روند آبرسانی به روستاها و تکمیل پروژه های آبرسانی، پرداخت نشدن حقوق و مزایای کارکنان شرکت می شد که از شدت برخی از مشکلات به اندازه زیادی کاسته شده است.

کریمی گفت: تا زمانی که بخشی از کنتورها به دلیل فرسودگی خراب باشند و یا انشعابات غیر مجاز وجود داشته باشد، در بخش درآمد به آنچه که مدنظرمان است دست نخواهیم یافت، بنابراین در کنار پیگیری جدی وصول مطالبات باید در این زمینه نیز برنامه ریزی دقیق و مدونی انجام داد.

وی گفت: شکستگی های خطوط از دو جهت می تواند مشکل آفرین باشد، چراکه سبب هدر رفت آب و ورود آلودگی به آب شرب مردم روستایی می شود.

در استان خوزستان از مجموع چهار هزار و 15روستای دارای سکنه به دو هزار و 927روستا آبرسانی شده است.

از این روستاها یک هزار و 864روستا دارای جمعیت افزون بر 20خانوار و مابقی روستاهای با جمعیت کمتر از 20خانوار است.

از مجموع یک هزار و 88روستای دیگر که شبکه آبرسانی ندارند 135روستا جمعیتی افزون بر 20خانوار دارند.

هم اینک به 606روستا در این استان توسط تانکر آبرسانی می شود.

در مجموع 163 هزار مشترک از خدمات آبفار خوزستان بهره مند هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار