تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۹۶۹۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مواد شیمیایی موجود در محصولات کشاورزی دزفول در حد استاندارد است
مدیر جهاد کشاورزی دزفول با تاکید بر سلامت محصولات کشاورزی تولید این شهرستان گفت:طبق آزمایش های انجام شده میزان مواد شیمیایی موجود در محصولات کشاورزی تولید دزفول از متوسط استاندارد نیز کمتر می باشد.
احمد زارعی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود:بر خلاف برخی اظهار نظرها میزان نیترات و آلاینده ها در محصولات کشاورزی دزفول پایین تر از حد استاندارد است.

وی افزود:طبق آزمایش های انجام شده بر روی پیاز تولید دزفول در این محصول تنها چهار میلی گرم نیترات مشاهده شده در حالی که حد مجاز نیترات در محصولات 90 میلی گرم
می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به اینکه کمتر از یک صدم فلزات سنگین در محصولات کشاورزی دزفول مشاهده شده و محصولات کشاورزی دزفول از جمله محصولات سالم کشور هستند گفت:با اظهار نظرهای غیر کارشناسی نباید به کشاورزی و اقتصاد دزفول لطمه وارد کرد.
زارعی با انتقاد از اظهار نظرهای غیر مسوولانه برخی افراد در زمینه کشاورزی گفت:نظریه های غیر کارشناسی بخش کشاورزی دزفول را با چالش مواجه کرده است.
وی اظهار کرد:بازار محصولات کشاورزی در دزفول دو ماه است با نظریه های غیر کارشناسی کساد شده و محصولات کشاورزی دزفول روی دست کشاورزان مانده و اقتصاد منطقه با مشکل مواجه شده است.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول در خصوص آبیاری برخی مزارع کشاورزی از طریق فاضلاب گفت:در سال 89 و 90 بیشترین برخورد با کشاورزانی که اقدام به آبیاری از طریق فاضلاب کرده بودند انجام شد اما باید توجه داشت از 120 هزار هکتار اراضی قابل کشت دزفول تنها 10 تا 12 هکتار از طریق فاضلاب آبیاری می شد که با این کشاورزان نیز برخورد شد.
سالانه دو میلیون تن محصول کشاورزی در دزفول تولید می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار