تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۹۷۰۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای یک ساله جهاددانشگاهی خوزستان تشریخ شد
معاون پشتیبانی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان مهم‌ترین اقدامات، فعالیت‌ها و دستاوردهای یک سال گذشته این سازمان در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.


رمضان شیرعلی‌داورپناه  با تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به همه جهادگران، اظهارکرد: جهاد دانشگاهی خوزستان در یک‌سال گذشته توانسته با تلاش جهادگران خود اقدامات مؤثر و بزرگی انجام دهد.

وی با اشاره به عملکرد یک‌سال گذشته جهاد دانشگاهی خوزستان، افزود: ساخت نخستین مته حفاری توسط جهاد دانشگاهی استان که منجر به امضای قرارداد تولید 800 مته حفاری با وزارت نفت شد، از مهم‌ترین اقدامات پژوهشکده تکنولوژی تولید در سال گذشته است.

معاون پشتیبانی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان خاطرنشان کرد: در حوزه درمان نیز مرکز درمان ناباروری از شهریورماه گذشته فعالیت خود را به‌صورت کامل آغاز کرد و نوزادان تحت درمان آن به‌دنیا آمدند؛ همچنین بازسازی و تجهیز مرکز پزشکی جهاد دانشگاهی از دیگر اقدامات در این حوزه است.

داورپناه با یادآوری این‌که در سال‌های گذشته مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان به دلایل مختلف برخی کدرشته‌ها را حذف و ظرفیت پذیرش دانشجو را به 50 درصد کاهش داده‌بود، تصریح کرد: توانستیم این مشکل را حل و محدودیت جذب دانشجو در این مرکز را برطرف کنیم؛ از سوی دیگر قرار گرفتن مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در سطح یک مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ارزیابی وزارت علوم، نشان از بالابودن سطح کیفیت آموزشی در این مرکز است.

وی با تأکید بر این‌که مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی تنها مؤسسه آموزش عالی استان است که در سطح یک وزارت علوم قرار گرفت، اظهارداشت: افزایش کیفیت این مؤسسه و پیگیری‌های جهاددانشگاهی موجب شد که موافقت اولیه با ارتقا مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی به دانشگاه، اخذ شود.

معاون پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان تصریح کرد: ارتقاي عملکرد خبرگزاری ایسنای خوزستان و قرارگرفتن در رتبه نخست کشور از دیگر موفقیت‌های جهاد دانشگاهی خوزستان در یک‌سال گذشته است؛ همچنین در حوزه فرهنگی شاهد برگزاری جشنواره ملی شعر و ادب قرآنی توسط جهاددانشگاهی خوزستان بودیم. راه اندازی مرکز شماره 2 آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی و مرکز آموزش مجازی از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

داورپناه اظهار کرد: ارتقا وضعیت استخدامی تعداد قابل توجهی از کارکنان جهاد دانشگاهی مانند افزایش پوشش بیمه‌ای و تبدیل وضعیت و همچنین سامان‌دهی صندوق قرض‌الحسنه‌، متمرکزکردن حوزه مالی، بسترسازی برای تمرکز اداری و راه‌اندازی واحد طرح و برنامه نیز از اقدامات معاونت پشتیبانی سازمان در طول یک‌سال گذشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو به‌ویژه بعد از رفع تحریم‌ها گفت: شرایط بعد از تحریم برای بخش‌هایی از سازمان جهاددانشگاهی می‌تواند مفید باشد و موجب جذب اعتبارات استانی برای شکوفایی بیشتر شود اما در بخش‌هایی مانند پژوهشکده تکنولوژی تولید که تحریم فرصتی برای پژوهش و کار علمی ایجاد می‌کرد، ممکن است واردات، این فرصت را از بین ببرد.

معاون پشتیبانی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان تصریح کرد: کاهش درآمدهای بخش آموزش‌های بلندمدت به دلیل کاهش دانشجو، از چالش‌های آینده جهاد دانشگاهی است که باید به دنبال منابع جایگزین باشیم؛ به نظر می‌رسد مراکز پزشکی و درمانی جهاد دانشگاهی می‌توانند با عملکرد خوب، آن را پوشش دهند.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار