تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۹۷۰۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
مشکلات آب شرب و جاده های خوزستان حل شود
امام جمعه موقت اهواز گفت: مردم خوزستان در بخش آب شرب و جاده های مختلف مشکلات بسیاری دارند که باید هر چه سریعتر آنها را حل کرد.

آیت الله محسن حیدری در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ما یک اسلام بیشتر نداشته و اهل بیت نیز پرچمدار اسلام ناب محمدی و خدایی هستند.

وی با دعوت مردم به تقوای الهی گفت: وظیفه شیعه و فرهنگ ولایت اقتضاء می کند نسبت به شهادت ائمه اطهار (ع) احساس مسئولیت داشته باشیم به ویژه برخی از ائمه مانند امام صادق (ع) که رئیس مذهب تشیع نیز هستند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: شیعیان باید در مساجد، حسینه ها و تکایا تحرک بیشتری برای شهادت امام صادق (ع) داشته و ضمن سیاه پوشی خود شهر را نیز به پرچم های سیاه مزین کنند.

وی گفت: از شهرداری تقاضا داریم تا از دو روز قبل شهادت این امام چراغانی ها را تعطیل کرده و در سراسر شهر پرچم های سیاه نصب کند.

حیدری بیان کرد: روز سه شنبه برنامه ویژه تشییع شهدا را در پیش رو داشته و مراسم تشییع پیکر شهدا در شهرستان اهواز برگزار می شود.

وی ادامه داد: جمعی از این شهدا شناسایی شده و جمعی نیز گمنام هستند و کمیته تفحص شهدا هر از چندگاهی موفق به شناسایی پیکر شهدا از زیرخاک چه در ایران و یا عرق و در مناطق عملیاتی جنگ می شوند.

وی عنوان کرد: ۱۸ شهید از شهدای تفحص شده جزو سهمیه خوزستان بوده اند که از روز یکشنبه وارد شیبان شده و از تمامی دسته های عزاداری و مردم خوزستان دعوت می کنم که در مراسم تشییع این شهدا به صورت باشکوه حضور پیدا کنند. وعده ما سه شنبه ساعت هفت صبح کنار حسینیه ثارالله خواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد: روز گذشته سالروز بمباران هیروشیما در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم بودو در واقع آمریکا با وجود اینکه ژاپن تسلیم شده بود چنین جنایت بزرگی را مرتکب شد. آمریکایی که خودش بمب اتم دارد در حال حاضر قاضی شده و حکم می کند که ایران نباید بمب اتم داشته باشد.

حیدری یادآور شد: اسرائیل بیش از ۱۰۰ کلاهک هسته ای دارد و هیچ کسی نمی تواند بگوید که بالای چشمش ابرو است و همه باید بدانند که ایران یک کشور صلح طلب بوده و نیازی هم به بمب اتمی ندارد.

وی تأکید کرد: امروز ۱۶ مرداد و سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در سال ۵۹ بوده و امام راحل فرمودند که جهاددانشگاهیان فرزندان وفادار انقلاب و آینده سازان درخشان این کشور هستند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: شنبه ۱۷ مرداد و سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و به دست تروریست های طالبان است که این روز را نیز به تمامی خبرنگاران متعهد و زحمت کش تبریک عرض می کنم.

حیدری با گرامیداشت ۲۱ مرداد سالروز شهادت سه نفر از پاسداران کمیته انقلاب اسلامی در سال ۶۱ گفت: ۲۱ مرداد سالروز حمایت صنایع کوچک را نیز گرامی می داریم ولی متأسفانه خبرهای خوبی از واحدها و صنایع کوچک خوزستان به گوش نرسیده و بسیاری از آنها به دلیل عدم حمایت تعطیل شده اند.

وی افزود: مردم خوزستان مشکل آب داشته و باید به آن بیشتر توجه و رسیدگی شود. متأسفانه بحران آب در حمیدیه و هویزه شدیدتر بوده و در آب شرب، کشاورزی و دامداری که آب خود را از کرخه نور می گیرند، به دلیل خشک شدن این رودخانه دچار مشکل شده اند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: دام های بسیاری از شهرهای خوزستان در حال نابودی هستند که باید به فریاد آنها رسید. انصاف نیست که با مردم خوب خوزستان اینگونه برخورد شود. بعضی از شهرستانه ها در جاده دچار مشکلاتی هستند که به عنوان نمونه می توان به مسیر غیزانیه تا دهدز اشاره کرد.

حیدری در پایان گفت: در مسیر نامبرده برخی از جاده ها تنگ و پرپیچ هستند که در عرض یک سال تصادفات زیادی را در این جاده ها شاهد بوده ایم. در این یک سال زندگی حدود ۱۶۰ نفر زن، مرد، کودک و کهنسال سوخته شده است. باید مشکلات این مردم حل شود در غیر این صورت باید به شکل دیگری حرف و مشکلات آنها را اطلاع رسانی کنیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار