تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۹۷۲۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر فرودگاه آبادان:
توسعه فرودگاه آبادان نیازمند توسعه شهری است

مدیر فرودگاه آبادان گفت: توسعه سرمایه‌گذاری فرودگاه، توسعه زیرساختی منطقه را می‌طلبد و توسعه فرودگاه نیز بدون توسعه شهری امکان‌پذیر نیست.

محمدرضا رضایی امروز با بیان اینکه این فرودگاه قابلیت سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را دارد، اظهار کرد: فضا برای تعامل و همکاری بخش خصوصی و ورود آن به بخش‌های مختلف فرودگاهی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه آبادان با قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند به‌عنوان یکی از مناطق آزاد کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌‌ای برخوردار است، افزود: با توجه به این جایگاه، به‌طور حتم توسعه سرمایه‌گذاری در این فرودگاه دور از انتظار نیست.

مدیر فرودگاه آبادان با بیان اینکه فرودگاه آبادان قابلیت سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را دارد، گفت: فضا برای تعامل و همکاری بخش خصوصی و ورود آن به بخش‌های مختلف فرودگاهی فراهم خواهد شد.

رضایی ادامه داد: با توجه به همجواری فرودگاه آبادان با مرز کشور عراق، فرصت مناسبی است تا در صورت فراهم شدن امکانات و سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها و پروژه‌ها در منطقه بتوانیم اقدامات حمل‌ونقل هوایی مناسبی را انجام دهیم.

*تاکنون سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این فرودگاه صورت نگرفته است

وی با اشاره به اینکه تاکنون سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این فرودگاه صورت نگرفته است، تصریح کرد: به‌منظور ورود سرمایه‌گذاران به این فرودگاه نیازمند بسترسازی هستیم، چراکه این فرودگاه با در اختیار داشتن اپرون، آشیانه و سوله مجاز و همچنین مساحت زیادی زمین به‌منظور احداث فضاهای نگهداری و تخلیه و بارگیری زمینه را برای ورود بخش خصوصی فراهم کرده است.

رضایی اضافه کرد: فرودگاه آبادان از امکانات و شرایط مناسبی برای ایجاد ترمینال بار و آموزشگاه خلبانی برخوردار است و برای مذاکره با سرمایه‌گذاران جهت فرصت‌های سرمایه‌گذاری به صورت اجاره و مشارکتی اعلام آمادگی می‌کند.

مدیر فرودگاه آبادان خاطرنشان کرد: در مباحث ترمینال کارگو (ترمینال بار) وضعیت «intermodal» فرودگاه بین المللی آبادان به علت دسترسی به دو بندر تجاری آبادان و خرمشهر، راه آهن خرمشهر و دو بزرگراه به سمت اهواز و ماهشهر، موقعیت مناسب برای ایجاد ترمینال کارگو فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: از نظر موقعیت جغرافیایی نیز در خاورمیانه می‌‌تواند بزرگترین و فعال‌ترین ترمینال کارگو کشور را داشته باشد که همجواری با مرز عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس فرصتی است که در صورت فراهم شدن امکانات و سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری در منطقه شرایطی در حد یک «HUB» برای فرودگاه بین‌المللی آبادان فراهم شود.

رضایی گفت: توسعه سرمایه‌گذاری فرودگاه، توسعه زیرساختی منطقه را می‌طلبد و توسعه فرودگاه نیز بدون توسعه شهری امکان‌پذیر نیست. 

مدیر فرودگاه آبادان ادامه داد: رشد جریان توسعه در فرودگاه‌ها بی‌شک تحول در شریان‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار و در نهایت درآمدزایی را سبب خواهد شد، این امکان با تقویت و تشویق سرمایه‌گذاران به ورود به منطقه میسر می‌شود که ورود بخش خصوصی نیز مستلزم ایجاد فضای رقابت سالم و احساس امنیت اقتصادی جهت سرمایه‌گذاری است.

مرجع / فـارس
برچسب ها: فرودگاه آبادان
:
:
:
آخرین اخبار