تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۹۷۳۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:
دانشکده علوم پزشکی آبادان با کمبود پرستار مواجه است
رئیس دانشکده پزشکی آبادان با اشاره به کمبود نیروی پرستار در این دانشکده گفت: مسکن پرستارانی که از دیگر دانشگاه‌ها تمایل به حضور در آبادان دارند تأمین می‌شود.

علیرضا آموزنده شامگاه یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: درباره ارتقای سطح سلامت کارهای خوبی انجام دادیم اما همچنان با استانداردهایی که مد نظر ما است فاصله داریم و باید با همین شدت پیشروی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دانشکده پزشکی آبادان تنها دانشکده پزشکی است که در مرکزیت یک منطقه آزاد قرار گرفته است، عنوان کرد: ما ظرفیت ایجاد دانشگاه بین المللی را به معنای واقعی در منطقه آزاد اروند داریم.

آموزنده با اشاره به بحث دانشگاه شدن دانشکده پزشکی آبادان، بیان کرد: از شرایط دانشگاه شدن این است که باید حداقل سه دانشکده داشته باشیم که به استثنای دانشکده پزشکی، هر کدام از دانشکده‌ها سه رشته متفاوت داشته باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: امسال در دانشکده علوم پزشکی آبادان 4 رشته جدید ایجاد کردیم و این در حالی است که برای ایجاد یک رشته باید رایزنی‌ها و اقدامات زیادی انجام داد و به سادگی صورت نمی‌گیرد.

وی اظهار کرد: تلاش کردیم مسئولان را متقاعد کنیم که توانایی تربیت تعداد بیشتری دانشجو را در این دانشکده داریم و نتیجه آن افزایش دو برابری ظرفیت دانشکده علوم پزشکی آبادان شد به طوری که ظرفیت جذب دانشجو از 30 نفر به 60 نفر افزایش پیدا کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: اولیت جذب دانشجو در این دانشکده با افراد بومی است البته نه به این شکل که افراد در دیگر شهرهای استان نیز بومی محسوب شوند بلکه تعداد 26 نفر را فقط از شهرستان آبادان جذب می‌کنیم.

آموزنده با بیان اینکه با کمبود تعداد نیرو به‌ویژه پرستار در دانشکده علوم پزشکی آبادان مواجه هستیم، اظهار داشت: انتظار داریم رسانه ها در این باره اطلاع رسانی کنند و در حل این موضوع با ما شریک باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکید کرد: این موضوع را در دانشکده های دیگر نیز مطرح کردیم تا چنانچه فردی تمایل داشت حتما به دانشکده علوم پزشکی آبادان انتقال یابد و حتی حاضریم مسکن پرستاران را نیز تأمین کنیم.

وی گفت: برنامه داریم تا زمان دسترسی بیمار را به نخستین مرکز درمانی به کمتر از 15 دقیقه برسانیم که مکان های آن را مشخص کردیم و در جلساتی که با سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم به آنها اعلام کردیم تا در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

آموزنده با اشاره به شکایات مطرح شده درباره دریافت زیرمیزی در بیمارستان شرکت نفت آبادان بیان کرد: این موضوع را پیگیری کردیم و تعدادی از افرادشناسایی شدند که پرونده یکی از آنها تکمیل شده و به زودی به مراجع مربوطه ارجاع داده می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: نظارت ما بر مراکز درمانی به صورت مستمر وجود دارد و به محض مشاهده تخلف برخوردهای لازم انجام می‌گردد.

وی افزود: مردم نیز باید از حقوق خود آگاه باشند در صورت داشتن شکایت می‌توانند به ما مراجعه کرده یا از طریق سامانه 1690 مشکل را به اطلاع ما برسانند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار