تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۹۷۴۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به بهداشت بستنی‌فروشی‌ها توجه کنید
خوزنیوز: سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به گرماي هوا و افزایش مصرف بستني و آب‌ميوه، توصيه مي​شود مردم برای حفظ سلامت خود از فروشندگان دوره‌گرد و دكه​هاي موجود در سطح شهر و مسيرهاي بين‌راهي كه سلامت فروشنده و محصولات آن مشخص نبوده و در معرض مستقيم آلاينده​هاي محيطي قرار دارند، به هيچ عنوان خريد نكنند.

به گزارش خوزنیوز؛ مهران معلم اظهار كرد: با افزایش گرماي هوا و افزايش فسادپذيري مواد غذايي، لزوم توجه به نكات بهداشتي نیز اهميت زيادی می‌یابد؛ با گرم شدن هوا، مشتريان بستني​فروشي​ها هم بيشتر مي​شوند و در نتيجه رعايت نكات بهداشتي در اين اماكن بسيار مهم است.

وي افزود: اگر فروشندگان بستني نسبت به نكات بهداشتي بي​توجه باشند، بيماري​هاي مختلفي از جمله بيماري​هاي روده​اي به سرعت شايع مي​شوند و به همين دليل و به استناد قانون نظارت بر مواد خوراكي و آشاميدني، از بستني​فروشي‌ها و آبميوه​فروشي​ها توسط كارشناسان بهداشتي بازدید به عمل می‌آید كه این سرکشی‌ها در فصل تابستان تشديد مي​شود.

معلم با اشاره به اهميت رعايت بهداشت فردي كاركنان بستني​فروشي​ها گفت: افرادي كه در بستني​فروشي‌ها كار مي​كنند بايد از لباس مخصوص استفاده كنند و محيط کار نیز بايد بهداشتي و مناسب باشد. كاركنان مراكز تولید و عرض بستنی بايد داراي كارت تندرستي صادره از مراکز بهداشت باشند زيرا اگر یکی از این کارکنان دچار بيماري​هاي عفوني باشد، به راحتي مي​تواند بیماری را از طريق بستني به مصرف‌کنندگان انتقال دهد.

وي عنوان كرد: هنگام نظارت مركز بهداشت از بستني​فروشي‌ها، فرايند تهيه بستني و آب‌ميوه مورد توجه قرار مي​گيرد. شير استفاده شده در این فرآیند حتما بايد از مراكز مجاز تهیه شود، کار این مراکز نیز باید زير نظر سازمان دامپزشكي بوده و سلامت آن مشخص باشد. همچنين نظافت و شست​وشوي مرتب دستگاه​هاي بستني​ساز در فرايند تهيه بستني سالم بسيار مهم است زیرا حتي اگر شير هم سالم باشد، آلودگي می‌تواند از طريق دستگاه منتقل و سلامت مردم را به خطر اندازد.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان اظهار كرد: ظروف استفاده شده در بستني​فروشي​ها بايد بهداشتي بوده و نحوه چيدمان آنها در يخچال مورد توجه قرار گيرد، آب مورد استفاده در تهيه آب‌ميوه نیز باید حتما بهداشتی و مورد تاييد باشد.
:
:
:
آخرین اخبار