تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۹۷۵۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار کوت عبدالله:
کلنگ زنی ادامه پروژه پل ششم اهواز در هفته دولت
شهردار کوت عبدالله از کلنگ زنی پروژه «ادامه مسیر پل ششم اهواز» در هفته دولت به منظور کاهش بار ترافیکی پل پنجم خبر داد.

محمد عبیاوی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در جریان سفر معاون عمرانی وزیرکشور به استان که در چند روز گذشته انجام شد، وی ضمن اعلام رضایت خود در زمینه پروژه های عمرانی، حجم عمل و تاثیرگذاری آنها در شهرستان کارون به رغم گرمای هوا و کم بودن زمان سفر، با حوصله از تمام پروژه های شهری این منطقه بازدید کردند.

وی با اشاره به مراحل پایانی پروژه های شهر کوت عبدالله افزود: حتی با نبود اعتبارات کافی نیز می توان برای عمران یک شهر برنامه ریزی کرد. ضمن اینکه در هفته دولت یک پروژه تاثیرگذار با عنوان ادامه مسیر پل ششم تا خیابان امام شرقی با ۲۸ میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی خواهد شد.

شهردار کوت عبدالله اظهارکرد: با اجرای این پروژه از بار ترافیکی مسیر پل پنجم کاسته می شود و قسمتی از شهر و بافت قدیمی که شامل شکاره یک، دو، درویشه و مهدیس است را وارد فعالیت می کند.

عبیاوی بیان کرد: این جاده در چهار باند احداث می شود و یکی از پروژه هایی است که به خوبی بر روی آن مطالعه شده است.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل طولانی شدن اجرای این طرح، برنامه ریزی های دقیق و کم نقص بوده که اگر شهریور کلنگ زنی شود خرداد سال آینده به مراحل پایانی می رسد.

شهردار کوت عبدالله با اشاره به مدت زمان احتمالی پایان پروژه گفت: تمام سعی خود را می کنیم که این پروژه را در هشت ماه به اتمام برسانیم تا مردم هرچه سریعتر بتوانند از مزایای آن استفاد کنند.

لزوم مشارکت شهرداری اهواوز در پروژه های کوت عبدالله

عبیاوی افزود: برای برخی فعالیت های مشترک بین شهرداری اهواز و کوت عبدالله، هماهنگی هایی صورت گرفته است. شهرداری اهواز قرار نیست کاملا پروژه را انجام دهد و فقط روکش آسفالت را بر عهده دارد. شهرداری اهواز فقط قرار است در چهار میلیارد تومان و یک ششم این پروژه مشارکت داشته و بخش اعظم آن بر عهده شهرداری کوت عبدالله است.

وی تاکید کرد: شهرداری و فرمانداری اهواز هنوز برای مشارکت در این طرح به توافق نرسیده اند، در صورتی که هر دو شهر از این پروژه مشترک منتفع می شوند.

شهردار کوت عبدالله با اشاره به عمران کلانشهرها اظهار کرد: در بحث عمران کلانشهرها، نمی توان بخشی را از خدمات جدا کرد و به بخشی دیگر رسید.

عبیاوی با اشاره به طرح دیگر شهرداری بیان کرد: پروژه ای دیگر در ماه گذشته آغاز کردیم که در آن به سازماندهی معضل ریختن نخاله های بیش از حد مجتمع سازان و استفاده بهینه از آنها می پردازیم.

وی افزود: با اهواز یک تفاهم نامه ای منعقد شد که در آن نخاله ها در پروژه ساحل تخیله شوند که این طور اختلاف ارتفاع را نیز در طرح پروژه ساحل حل کنیم.

شهردار کوت عبدالله با اشاره به طرح پارک بانوان در کوت عبدالله بیان کرد: با توجه به بافت منطقه، ما پارکی برای بانوان نداریم، به همین دلیل این پارک در ۱۲ هکتار به صورت سربسته برای تامین نیازهای بانوان شهرستان طراحی شد.

عبیاوی ادامه داد: شهر اهواز و در کنار آن کوت عبدالله یک رینگ کمربندی دارند که توسط راه و شهرسازی در دست احداث است و طبق قوانین نباید ماشین های سنگین از آنجا تردد کنند. بعد از اتمام هفت کیلومتر باقی مانده از این طرح دیگر هیچ ماشین سنگینی از این مسیر عبور نمی کند.

تهیه عکس ۴۵۰ شهید کوت عبدالله

شهردار کوت عبدالله گفت: امیدواریم تا یک ماه آینده بازارچه درویشیه را جابه جا کرده و در انتهای شهریور این پروژه با ۱۸۰ غرفه افتتاح شود.

عبیاوی با اشاره به معضل دیرینه کوت عبدالله گفت: وضعیت فاضلاب انتهای کوی درویشیه بسیار نابه سامان است و به صورت کلی حل مشکل فاضلاب کوت عبدالله ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی افزود: تهیه تصاویر ۴۵۰ شهید کوت عبدالله، نصب المان های ۱۴ معصوم، بهسازی پارک های شهر و خرد پروژه ها از دیگر از اقدامات شهرداری کوت عبدالله است.

شهردار کوت عبدالله در پایان با اشاره به وضعیت آسفالت شهر عنوان کرد: آسفالت کوت عبدالله، با توجه به حجم سنگین تردد خودروهای سنگین در حال حاضر نیازمند تامین هزینه و بازسازی است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار