تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۹۷۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیركل امور مالیاتی خوزستان:
آمار ۶۰ درصد از فعالان اقتصادی خوزستان اعلام نشده است
مدیركل امور مالیاتی خوزستان گفت: اطلاعات ما نشان می دهد که آمار و اطلاعات ۶۰ درصد از فعالان اقتصادی استان به ما اعلام نشده است.

محسن كاویانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبردی خرید داخلی اظهار کرد: در مجموع در سامانه این اداره، ۱۶ هزار میلیارد تومان گردش مالی از كل خوزستان به ثبت رسیده است. ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خرید، حدود ۹ هزار میلیارد تومان فروش و قراردادهایی كه در چهار ماهه اول امسال منعقد شد، نیز ۷۸۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: ۱۱۶ میلیارد تومان گردش مالی هم مربوط به كسانی بود كه طرف های معامله خود را به ما اعلام نكردند. به نظر می رسد كه این گردش های مالی مذكور تنها متعلق به حدود ۴۰ درصد از فعالان اقتصادی است.

مدیركل امور مالیاتی خوزستان تصریح كرد:‌ در خوزستان ۱۲۰ هزار فعال اقتصادی وجود دارد كه تنها ۴۰ هزار شركت در سامانه این اداره ثبت شده است.

كاویانی در پایان گفت: سامانه های این اداره نشان می دهد كه آمار و اعداد ۶۰ درصد از فعالان اقتصادی به ما اعلام نشده است.

توسعه فرهنگ حمایت از تولید داخلی

همچنین منصور قمر فرماندار ماهشهر نیز در این نشست اظهار کرد: جلسات بسیاری را با شرکت های مختلف شهرستان برای حمایت از تولید داخل برگزار کرده ایم. برای اجرای بخشنامه حمایت از تولید داخل در این شهرستان برخی مواقع کار با ارائه یک نامه حل شده و برخی مواقع هم نیاز به برخورد بود.

وی افزود: به صورت کلی در سال گذشته حدود یک میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان خرید کالا و خدمات در ماهشهر داشتیم. ۸۴۱ میلیارد تومان آن خرید کالا و خدمات درون استانی بودند.

فرماندار ماهشهر تصریح کرد: قصد داریم تا فرهنگ حمایت از تولید داخلی را بیشتر توسعه دهیم ولی برخی از مدیران، اطلاعات کافی از محصولات تولیدی استان ندارند. به منظور آشنایی بیشتر مدیران با تولید داخل برنامه ریزی شده تا در آذرماه یه همایش با هدف ارائه محصولات در قالب نمایشگاه در کنار این همایش برگزار کنیم.

قمر با دعوت از مدیران پتروشیمی برای حضور در این همایش عنوان کرد: از بین شرکت های این شهر، پتروشیمی فجر با خرید از داخل به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان رتبه اول و پتروشیمی بندرامام نیز با خرید از داخل استان به مبلغ ۱۸۲ میلیارد تومان رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.

فرماندار ماهشهر اضافه کرد: از شرکت های نمونه در جلسه شورای راهبردی منطقه ویژه تقدیر کنیم. در سه ماهه اول امسال ۱۱۱ میلیارد تومان خرید کالا و خدمات به صورت کلی داشتیم که ۶۴ میلیارد تومان از خرید داخل از استان بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به جلساتی که برگزار شده، برخی از پیمانکاران و فروشندگان داخلی از بخشنامه حمایت از تولید داخل سواستفاده کرده و با رفتارهای نامتعارف خود به پتروشیمی و شرکت ها فشار وارد می کنند. در واقع به صورت تیم شده و یک قیمت بسیار بالا متحد را به آنها اعلام کرده و این کار اصلا درست نیست.

قمر ادامه داد: مسئله فشار فروشندگان و پیمانکاران داخل استان برای شرکت های مستقر در ماهشهر نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

فرماندار ماهشهر در پایان گفت: ستاد تنظیم بازار باید نظارت بیشتری داشته باشد، چون از زمان اجرای طرح حمایت از تولید داخل قطعا فروشنده ها به دلیل اینکه می دانند، شرکت ها باید از آنها خرید کنند، قیمت ها را بسیار بالا می برند.

برخی نیاز شرکت ها باید در استان تولید شود

ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر نیز در این جلسه اظهار کرد: با تمام شرکت هایی که با مقوله حمایت از تولید داخل ارتباط داشتند، جلسات متعددی را برگزار کردیم. شرکت های حوزه نفتی از سال ۹۳ تاکنون حدود ۲۲۵ میلیارد تومان خرید کالا و خدمات داشته و از این میزان ۷۰ میلیارد تومان آن از درون استان و مابقی نیز به دلیل عدم امکان معامله در خارج از استان انجام شد.

وی افزود: عمده نیاز شرکت های حوزه نفت در بخش قطعات یدکی کمپرسورهای فشار قوی بوده که در همین جلسه از مسئولان صنعت و معدن تقاضا دارم تا در ارتباط با راه اندازی کارخانه های ساخت این قطعات اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار خرمشهر تصریح کرد: قطعات مورد نیاز شرکت های نفتی معمولا از دو استان آذربایجان غربی و البرز خریداری شده و اگر کارخانه های مرتبط در خوزستان راه اندازی شود، خیلی به اجرای هر چه بهتر حمایت از تولید داخل کمک می کند.

حیاتی عنوان کرد: مجموعه دانشگاه های خرمشهر از سال گذشته تا کنون سه میلیارد تومان خرید خدمات و کالا داشته اند. تمامی این خریدها و انجام معاملات از درون استان بوده است.

وی بیان کرد: بندر این شهر نیز طی یک سال اخیر پنج میلیارد تومان خرید کالا و خدمات داشته که ۸۵ درصد آن درون استانی و مابقی نیز در خارج از استان صورت گرفته اند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار