تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۹۷۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک کارگردان تئاتر:
تئاترهای جشنواره ای مثل قارچ سمی در خوزستان رشد کرده اند
یک کارگردان تئاتر گفت: تئاترهای صرفا جشنواره ای که بدون در نظر گرفتن سلیقه مخاطب ساخته می شوند، در سال های اخیر مثل قارچ سمی در خوزستان رشد کرده اند.

مصطفی بوعذار اظهار کرد: جشنواره های تئاتری که در سال های اخیر بدون هیچگونه برنامه ریزی و هدفی در خوزستان راه اندازی شده اند نه تنها باعث ارتقای سطح تئاتر استان نشده اند بلکه منجر به ظهور پدیده ای مخرب مثل تئاترهای جشنواره ای در استان خوزستان شده اند.

وی افزود: تئاترهای جشنواره ای که صرفا برای شرکت در جشنواره های مختلف ایجاد می شوند، هیچ توجهی به سلیقه مخاطب و حتی اجراهای عمومی ندارند و این نوع نگاه به تئاتر استان خوزستان ضربه زده است به گونه ای که مردم روز به روز فاصله بیشتری از تئاتر گرفته اند. این تئاترهای جشنواره ای را باید همانند قارچ های سمی دانست که روز به روز در حال رشد و گسترش هستند.

این شاعر اهل بیت(ع) تصریح کرد: تئاترهاي جشنواره ای که صرفا برای تکمیل آمار و ارقام شکل می گیرند نتایج مخرب آنها برای ما  مشهود است ولی متاسفانه متولیان فرهنگ استان هیچ گاه به دنبال آسیب شناسی دقیقی در خصوص راه اندازی جشنواره های تئاتر بی هدف و ظهور تئاترهای صرفا جشنواره ای نداشته اند چرا که این معضل باعث شده، تئاتر خوزستان به پائین ترین سطح خود در کشور برسد.

بوعذار ادامه داد: به رغم وجود پتانسیل فراوان و استعدادهای درخشان در استان، همچنان تئاتر خوزستان با فراز و نشیب های فراوانی مواجه است در حالیکه ظرفیت استان می تواند به خوبی به ظهور و بروز تئاتر در صحنه فرهنگی استان و حتی کشور منجر شود.

این کارگردان عنوان کرد: تئاتر خوزستان بسته به برخی شرایط و اتفاقات خاص می تواند ظهور و ارتقا پیداکند ولی فضاهای فرهنگی و هنری موجود در استان خوزستان و به ویژه شهر اهواز پاسخگوی گروه های نمایشی نیست.

بوعذار افزود: از دیگر مشکلات تئاتر استان، عدم ارتباط مناسب هنرمندان استان خوزستان با بدنه حرفه اي كشور است كه این امر باعث ایجاد نوعی خلا در تئاتر استان شده است.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: مصطفی بوعذار ، تئاتر
:
:
:
آخرین اخبار