تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۹۷۵۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
توافق هسته ای محصول مقاومت ملت است
امام جمعه موقت اهواز گفت: موفقیت حاصل شده در این توافقات نتیجه مذاکرات نبوده و محصول مبارزات چند سال اخیر ملت ایران است.

حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: روز جمعه بسیار با فضیلت بوده و نماز جمعه هم یکی از اعمال بسیار با فضلیت است. مرحوم فیض کاشانی فرموده که در بین مناسک و اعمال الهی، عملی بالاتر از نمازها نبوده و در بین نمازها نیز نمازی بالاتر از فریضه نیست. در بین این فریضه ها نمازی بالاتر از نماز ظهر نبوده ولی نماز جمعه از نماز ظهر هم بالاتر است.

توافق هسته ای محصول مقاومت ملت است

وی با تأکید بر اینکه هیچ عملی با فضیلت تر از نماز جمعه نیست، گفت: ذکر صلوات متعلق به روز جمعه بوده و نباید از آن غافل شد. خداوند انبیا را به برکت جاری شدن ذکر صلوات بر زبانشان نجات داد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: خداوند انسان های با تقوا را همواره همراهی کرده و تقوا به معنای این است که انسان ها بدانند، خداوند آنها را زیرنظر دارد. جوانان باید همواره تقوا پیشه کرده و بزرگان را از دعای خود بی بهره نگذارند.

حاجتی بیان کرد: ما بزرگان به دعای دل های پاک جوانان نیازمند هستیم. جوانان باید تقوا را فراموش نکرده و در دقایق، روزها، ماه ها و هر سال از زندگی خود تقوا داشته باشند.

وی عنوان کرد: تقوا به معنای ناامید نشدن از رحمت الهی و تسلیم نشدن در برابر دشمن است. تقوا از اهمیت بسیار بالایی برخودار بوده و در روایات دینی تأکید فراوانی به تقوا پیشگی شده است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: قرآن کتاب تاریخ و داستان نبوده و کتاب فلسفه تاریخ است. انسان باید از قرآن عبرت گرفته و با در نظر گرفتن آن بداند که می شود، شبیه به پیامبران عمل کرد. داستان های قرآن برای عبرت بوده و در واقع قرآن کتاب برنامه زندگی است.

حاجتی یادآور شد: مأیوس شدن از رحمت الهی گناه کبیره است، باید به رحمت الهی امیدوار بود، چون فقط کفار از رحمت الهی مأیوس می شوند.

وی خطاب به مردم گفت: دوری از گناه و کنترل زبان همه نیازمند صبر بوده ولی باید متوجه باشید که صبر و تقوا پیشه کردن در واقع قانون زندگی است. انسان ها اگر می خواهند که نجات پیدا کنند، باید تقوا پیشه کنند.

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد: تقوا به معنای در صحنه بودن است. خداوند همه را آزموده تا معلوم شود که چه کسانی مجاهد هستند. تقوا در واقع به معنای مجاهدت است.

حاجتی اضافه کرد: ۲۳ مرداد روز مقاومت و پیروزی، ۲۵ مرداد روز ولادت حضرت معصومه (س) و ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به کشور را گرامی می داریم. دختران جامعه را به حفظ حیا و عفت دعوت می کنیم، چون این امور در واقع سلاحی برای مومنان است.

وی اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند کسی که عالم به زمان است، فریب نمی خورد. بنابراین در این برهه از زمان که اتفاقا حساس هم هست باید عالم به زمان باشیم. برای فریب نخوردن و عالم زمان بودن باید از دیده بان راه را یاد بگیریم. دیده بان انقلاب امام راحل بوده و دیده بان امروز نیز جانشین وی مقام معظم رهبری است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه نباید به مردم ظلم کرد، گفت: به تعبیر امام راحل امروز، روز جنگ بین اسلام و کفر است. مقام معظم رهبری با تفکر و اندیشه والای خود نسبت به لزوم هوشیاری مردم در شرایط کنونی هشدار داده اند.

حاجتی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از ابداعات بزرگ امام خمینی (ره) ابداع کلمه شیطان بزرگ برای آمریکا است. متأسفانه امروز در جامعه صدایی به گوش می رسد که خود شیطان بوده ولی ما باید به صدای حجت خدا و امام حاضر گوش بدهیم.

وی تصریح کرد: در قرآن ذکر شده که مردم از ترساندن شیطان باید مطلع بوده و حواس خود را جمع کنند. رمز سعادت کشور ایران شهیدانی چون تنگ سیری و شهدای ۱۶ ساله ای هستند که جانانه مقاومت کردند. ما همگی به شهید «جابری» ها و «غوابش اصل» ها مدیون هستیم.

امام جمعه موقت اهواز در ارتباط با مذاکرات هسته ای گفت: از تیم مذاکره کننده هسته ای تشکر می کنیم ولی متن این توافقات باید از سوی نمایندگان مجلس با حساسیت تمام بررسی شود. نمایندگان مجلس باید بدانند که در پیشگاه خداوند جوابگو بوده و باید بر اساس فرموده مقام معظم رهبری متن توافقات را به خوبی و با آگاهی بررسی کنند.

حاجتی عنوان کرد: در مورد توافقات باید گفت که نه جام زهر خورده و نه موفقیتی که برای آن جشن بگیریم، را کسب کردیم. موفقیت حاصل شده در این توافقات نتیجه مذاکرات نبوده و محصول مبارزات چند سال اخیر ملت ایران است.

وی یادآور شد: آمریکا در مقابل ایران کم آورده و مجبور به انجام مذاکرات بود. به تیم مذاکره کننده خسته نباشید گفته و از نمایندگان مجلس می خواهم که متن برجام را بند به بند بررسی کرده و در نهایت نیز دولت نقد پذیر باشد.

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد: امروز با دشمنی حیله گر، دروغگو و شیطانی بزرگ در کلام روبرو هستیم. باید تمامی جوانب را در نظر گرفته و متن برجام را به خوبی بررسی کنیم.

حاجتی ادامه داد: متأسفانه خودفروخته های داخلی به اوباما نامه نوشته و تقاضای بیشتر شدن تحریم ها را داشتند. همه باید بدانند که در این مصاف جبهه حق به پیروزی رسیده و موفق خواهد شد. همچنین خداوند همواره با مؤمنان واقعی است.

وی در پایان گفت: شیطان بزرگ خودش داعش را به وجود آورده و روز گذشته در بغداد با انفجار بمب بیش از ۸۰ شیعه را که برای امرار معاش رفته بودند، به شهادت رساند. ایران امروز خار چشم آمریکا بوده و ابر قدرت است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار