تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۹۷۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکلات ایستگاه راه آهن شوشتر بررسی شد
نشست بررسی مسایل و مشکلات ایستگاه راه آهن شوشتر جمعه با حضور مدیرکل راه آهن ناحیه زاگرس و مسوولان محلی در شوشتر برگزار شد.

مدیرکل راه آهن ناحیه زاگرس گفت: به منظور تکمیل ایستگاه راه آهن شوشتر سینی دوار با اعتبار 15میلیارد ریال تا دو ماه آینده در این ایستگاه نصب می شود.

سینی دوار جایگاه تغییر جهت لکوموتیوها در حمل و نقل ریلی بوده و برای راه آهن در عملیات مانور قطارها و سرعت بخشی به جابجایی واگن های باری و مسافری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

سید رضا سادات حسینی افزود: راه آهن یک ارگان خدماتی است و فراهم کردن امکانات رفاهی برای جابجایی مسافران از اهداف اساسی راه آهن است.

وی گفت: هرچند راه اندازی خط آهن هفت تپه به شوشتر توجیه اقتصادی نداشت اما به منظور خدمت رسانی به مردم این خط راه اندازی شد.

مدیرکل راه آهن زاگرس افزود: خط ریلی به سبب ایمنی بالا و صرفه جویی در مصرف سوخت در سطح دنیا از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است.

سادات حسینی اظهارکرد: افزایش ظرفیت ها و زیرساخت ها برای بهره مندی تمام شهرستان ها از خدمات ریلی در دستور کار راه آهن کشور قرار دارد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: نصب سینی دوار در ایستگاه راه آهن شوشتر از مطالبات به حق مردم شهرستان های شوشتر و گتوند است و انتظار داریم وعده مدیرکل راه آهن زاگرس در موعد مقرر عملی شود.

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی افزود: هرگونه بکارگیری نیرو در ایستگاه راه آهن شوشتر باید توسط مراجع مربوطه از جمله اداره کار و مراکز کاریابی انجام شود.

فرماندار شوشتر نیز در این نشست گفت:ساماندهی تقاطع های همسطح مجاز و انسداد تقاطع های غیر مجاز در مسیر خط آهن شوشتر، در جلسه هفته آتی در نشست مشترک مسوولان مربوطه بررسی می شود.

حیدر نجفی افزود: انتظار می رود راه آهن نسبت به تکمیل خدمات خود در ایستگاه شوشتر در اسرع وقت اقدام کند تا نارضایتی مردم شوشتر و شهرهای همجوار از این ایستگاه به حداقل ممکن برسد.

پیش از این جابجایی مسافران تهران و مشهد از ایستگاه راه آهن شوشتر تا اندیمشک به وسیله ی ریل باس انجام می شد که موجب نارضایتی مردم شده بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار