تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۹۷۶۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاونت بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان خبر داد:
آبرسانی به روستاهای غیزانیه در ردیف پروژه های ملی قرار گرفته است
خوزنیوز: معاونت بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با اشاره به موضوع آب شرب روستاهای بخش غیزانیه گفت: در حال حاضر 76 روستا در این بخش وجود دارد که دارای 3 هزار و 700 خانوار با جمعیتی بالغ بر 19 هزار نفر می باشد.

به گزارش خوزنیوز؛ عبدالرحیم گرامی پور افزود: از کلیه روستاهای غیزانیه 46 روستا دارای سیستم لوله کشی و شبکه توزیع آب شرب هستند که 84 درصد جمعیت ساکن در روستاهای بخش غیزانیه را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه 16 درصد از جمعیت موجود در روستاهای غیزانیه فاقد لوله کشی و شبکه هستند گفت: آب شرب این روستاها از طریق تانکرهای آبرسانی سیار تامین می شود.

گرامی پور ادامه داد: تامین آب شرب مورد نیاز مردم روستاهای غیزانیه بدلیل عدم وجود آب در این منطقه از دو محل رودخانه کارون در شیبان و روستای کم توله رامهرمز انجام می گیرد که فاصله خطوط انتقال آب تا غیزانیه بیش از 50 کیلومتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرسودگی خطوط انتقال آب گفت: خطوط لوله های آبرسانی مربوط به سال های دور است که با توجه به فرسودگی آنها نمی توان فشار آب را در آنها ایجاد کرد، چراکه شکستگی و هدر رفت آب شرب را بدنبال خواهد داشت و در نتیجه از مدار سیستم آبرسانی خارج می شوند.

گرامی پور اظهار کرد: خشکسالی که طی این سال ها در کشور وجود داشته، از دیگر مشکلاتی است که سبب شده نیمی از اهالی محترم جهت تامین آب دام و احشام به خطوط انتقال تعدی کنند و همین امر باعث قطعی و یا افت فشار در روستاهای انتهایی می شود.

گرامی پور با اشاره به تامین اعتبار لازم اجرای این پروژه از ردیف ملی و استانی گفت: نویدی که می توان به مردم بخش غیزانیه داد، این است که با پیگیری های انجام شده توسط مدیرعامل محترم آبرسانی به غیزانیه در ردیف پروژه های ملی قرار گرفته و امیدورایم سال آینده شاهد بهره برداری از فاز اول این پروژه باشیم.
:
:
:
آخرین اخبار