تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۹۷۶۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعزام زائران به عراق از مرز آبي خرمشهر افزايش مي‌يابد
مديرکل بندر و دريانوردي خرمشهر از افزايش سهم اعزام و جابه جايي زائران عتبات عاليات به عراق در اربعين امسال از طريق مرز آبي خرمشهر خبر داد.

عادل دريس، مديرکل بندر و دريانوردي خرمشهر افزود: در اربعين پارسال با استفاده از دو کشتي مسافري کاتاماران متعلق به کشتيراني والفجر بيش از 35 هزار زائر در مسير خرمشهر - بصره جابجا شدند، ولي؛ قرار است امسال براي افزايش رفاه زائران، تعداد بيشتري از آنان از طريق مرز آبي خرمشهر به بصره به عتبات عاليات مشرف شوند.

وي گفت: امکان افزايش ظرفيت جابجايي زائران عتبات عاليات از طريق پايانه دريايي خليج‌فارس خرمشهر وجود دارد و ما نيز تلاش مي‌کنيم همه توان خود را براي اعزام زائران عتبات عاليات از مرز آبي خرمشهر به کار گيريم.

وي مسير آبي خرمشهر - بصره را مسيري امن و جذاب براي زائران عتبات عاليات توصيف کرد.

بنا به اين گزارش چندي پيش در نشست هماهنگي اربعين حسيني در فرمانداري خرمشهر از تلاش مجموعه کارکنان و مديريت بندر و دريانوردي خرمشهر در خدمت‌رساني به زائران عتبات عاليات تقدير و مقرر شد امسال تعداد بيشتري از زائران اربعين حسيني از طريق مرز دريايي خرمشهر به بصره اعزام شوند.

گفتني است؛ در اربعين سال گذشته بيش از 550 هزار زائر از طريق مرزهاي زميني چذابه و شلمچه و مرز دريايي خرمشهر به عتبات عاليات اعزام شدند.

مرجع / خبرگزاری موج
:
:
:
آخرین اخبار