تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۹۷۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:
ساخت دارالقرآن در کوت عبدالله بلاتکلیف مانده است
ساخت دارالقرآن در کوت عبدالله بلاتکلیف مانده استمدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: ساخت دارالقرآن کریم در شهر کوت عبدالله به دلیل ممانعت و جوسازی برخی افراد بلاتکلیف مانده است.

حجت الاسلام و المسلیمن محمد حسین بلک اظهار کرد: از زمانی که کوت عبدالله از شهر اهواز جدا و به همراه چند منطقه دیگر به شهرستان جدید کارون تبدیل شد، بنا بر توصیه های مسئولان و به خصوص آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، تلاش خود در منطقه را افزایش دادیم.

وی افزود: به گونه ای که ما اولین اداره کلی بودیم که اداره خود در شهرستان کارون را افتتاح کردیم زیرا عقیده داشتیم فرصتی پیش آمده که بتوانیم بیشتر و بهتر به مناطق محروم و مستعدی مثل کوت عبدالله خدمت رسانی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تاکید کرد: از سویی دیگر منطقه کوت عبدالله یکی از مناطق مستعد قرآنی استان و حتی کشور است که نخبه هایی مثل قاسم مقدمی نفر (اول مسابقات قرآن کشور) از آنها ظهور و بروز کرده اند.

حجت الاسلام بلک عنوان کرد: در همین منطقه یک مسجد وجود دارد که با تلاش برخی دلسوزان منطقه، چندین حافظ قرآن تربیت کرده و به عبارتی در کوت عبدالله بیش از هر مکان دیگری به خواسته رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت حافظان قرآن توجه شده است.

وی افزود: بر همین اساس و با هدف به فعل رساندن ظرفیت های موجود در این منطقه و همچنین رفع برخی محرومیت های فرهنگی، طرح ساخت «دارالقرآن و الولایه» در شهر کوت عبدالله را به مانند و همان اندازه دارالقرآن اهواز، دو سال قبل ارائه و مصوب کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: این دارالقرآن می توانست جوانان بیشتری از این منطقه محروم را با قرآن آشنا و زمینه ظهور استعدادهای جوانان منطقه را فراهم کند و اتفاقا در همان ابتدا همکاری خوبی با آن شد به گونه ای که فرماندار تعامل مناسبی از خود نشان داد و قطعه زمینی هم برای ساخت آن توسط شهردار اختصاص داده شد.

حجت الاسلام بلک ادامه داد: ولی متاسفانه افرادی در منطقه با جوسازی و سنگ اندازی در مسیر کار، تاکنون اجازه نداده اند این پروژه کلید بخورد در حالیکه ما حتی برای آن اعتبار تخصیص داده بودیم.

وی عنوان کرد: این پروژه متوقف شده است ولی واقعا جای تاسف دارد که برخی افراد منطقه از ساخت چنین مکانی که می تواند با جذب استعدادها، نام کوت عبدالله را در تمام کشور پرآوازه کند، جلوگیری به عمل می آورند و با انواع ترفندها تاکنون از ساخت این مکان قرآنی جلوگیری کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: این اتفاق بسیار بدی است که ساخت یک مکان مذهبی در یک شهر در حال توسعه با ممانعت برخی افراد محلی مواجه شود در حالیکه برای ما ساخت آن به رغم همه مخالفت ها، کار سختی نیست ولی قصد نداریم با این کار به نوعی وجود چنین پروژه عظیم و باشکوهی را تحت الشعاع قرار دهیم.

حجت الاسلام بلك افزود: ما انتظار داریم خود مردم کوت عبدالله برای پیشرفت و تعالی منطقه به خصوص در مسائل مذهبی و فرهنگی که همه اهالی آن منطقه می دانند چقدر چنین فعالیت هایی ضروری است، ورود کنند نه اینکه چند نفر معدود با ساخت چنین مکانی مخالفت کنند.

وی تصریح کرد: از مسئولان شهر نیز انتظار داریم خودشان این مسائل پیش آمده را حل کنند و اجازه ندهند برخی سلیقه ها و مسائل شخصی از ساخت این مکان  جلوگیری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: دارالقرآن کریم شهرستان باوی سال گذشته افتتاح شد و به نظر من زیباترین ساختمان منطقه متعلق به دارالقرآن کریم آن است. در «شیبان» و «عین دو» هم کارهایی آغاز کرده ایم ولی علت اینکه کوت عبدالله از این قافله عقب افتاده است مشخص نیست و مسئولان و اهالی منطقه باید به سرعت این مشکلات را حل و فصل کنند.

حجت الاسلام بلک تاکید کرد: مخاطب اصلی من خود مسئولان هستند که نباید یک پروژه منحصر به فرد فرهنگی در منطقه، اینگونه بلاتکلیف بماند زیرا در این صورت مجبور هستیم از ساخت دارالقرآن کریم در کوت عبدالله منصرف شویم که در این صورت، اهالی منطقه به خصوص جوانان مستعد آن از وجود چنین مکان قرآنی محروم خواهند شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار