تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۹۷۷۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان خبر داد:
لزوم تغییر در ساختار و چارت سازمانی پتروشیمی آبادان
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان بر لزوم تغییر در ساختار و چارت سازمانی این مجتمع با هدف جلوگیری از رسیدن به مرحله زیان‌دهی تاکید کرد.

علیرضا صدیقی‌زاده امروز بر لزوم تغییر در ساختار و چارت سازمانی این مجتمع با هدف جلوگیری از رسیدن به مرحله زیان‌دهی تاکید کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون این پتروشیمی به مرحله زیان‌ده نرسیده اما در صورت عدم اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم آن هم تا پنج سال آینده، احتمال رسیدن به این مرحله نیز دور از ذهن نیست.

وی افزود: با توجه به تغییر فضای تجارت و رقابت، شرایط فروش و تامین مواد اولیه نیز تغییر کرده و اگر ما این تغییرات را در این مجتمع اعمال نکنیم به طور قطع به مرحله‌ای می‌رسیم که سهامداران تعطیلی آن را بر ابقایش ترجیح می‌دهند.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان تصریح کرد: موضوع ایجاد تغییر در ساختار و چارت سازمانی مجتمع پتروشیمی آبادان باید با روش‌های متعارف و بدون آسیب رسانی به دیگران انجام شود، در زمان حاضر یک‌هزار و 400 نفر در این مجتمع مشغول فعالی هستند که باید به 700 نفر تقلیل یابند.

وی با تاکید بر لزوم خروج از وابستگی به رقبا در تامین مواد اولیه و خوراک مورد نیاز پتروشیمی عنوان کرد: برای دستیابی به این مهم پنج پروژه را تعریف کرده‌ایم که اتصال به خط لوله سراسری اتیلن مهمترین آنهاست.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان با اشاره به گاز فلر مشعل پالایشگاه به عنوان یک ظرفیت یادآور شد: از این گاز می‌توان به عنوان خوراک مورد نیاز پتروشیمی بهره برد لذا برای انجام این فرآیند در قالب یک طرح، نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی و یا دولتی داریم.

*فعالیت واحد کلر آلکالی در این پتروشیمی

صدیقی‌زاده با اشاره به فعالیت واحد کلر آلکالی در این پتروشیمی، گفت: در زمان حاضر واحد مذکور با فناوری قدیمی جیوه در حال کار است که با توجه به اینکه قرار است تا سال 2020 جیوه به دلیل آلایندگی از لیست مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت حذف شود باید از روش‌های جدید و جایگزین که آلودگی نیز نداشته باشد استفاده کرد که هم اینک اقدامات لازم به عنوان یک راهکار موثر و مفید در حال انجام است.

وی از واحد استحصال نمک به عنوان دیگر پروژه‌های پیش بینی شده در جهت بهبود وضعیت پتروشیمی آبادان نام برد و افزود: برای این منظور مکانی در خور دورق واقع در شادگان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی آبادان اظهار کرد: افزایش تولید پی.وی.سی در پتروشیمی آبادان بر اساس ظرفیت واقعی آن (تولید سالانه 110 تن) در جهت بهبود وضعیت و افزایش فعالیت‌ها در این مجتمع مد نظر است.

به گفته وی، در زمان حاضر در پتروشیمی آبادان به طور سالانه 70 تن پی وی سی تولید می‌شود.

وی پنج طرح پیشنهادی بالا را به عنوان نقشه راه فنی مجتمع پتروشیمی آبادان در جهت جلوگیری از ایجاد ضرر برای آن خواند و تصریح کرد: در صورت عدم عزم جدی مسئولان شهرستانی، استانی و ملی در تحقق طرح‌ها و برنامه‌ها در خوش‌بینانه‌ترین حالت طی 10 سال آینده این مجتمع به نقطه ضرردهی می‌رسد.

صدیقی‌زاده در پایان، با بیان اینکه بهبود وضعیت پتروشیمی آبادان به تنهایی از عده مدیرعامل و سهامداران آن بر نمی‌آید، از تمام مسئولان دلسوز شهری آبادان به ویژه سازمان منطقه آزاد اروند خواستار حمایت جدی از این پتروشیمی شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار