تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۹۷۷۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان خبر داد:
تبدیل شناورهای چوبی به فلزی با تسهیلات ویژه در بنادر آبادان
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از تبدیل شناورهای چوبی به فلزی توسط این اداره و اعطای تسهیلات در همین رابطه خبر داد.

رضا سفاری در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران متعهد سعی می‌کنند اخبار را به درستی از طریق وسایل ارتباط جمعی به مردم انتقال دهند و هیچ‌گاه دست از حقیقت‌جویی برنمی‌دارند.

وی افزود: خبرنگاران در دوران دفاع مقدس با شرایط سخت حاکم، دل به حوادث زدند و سعی در ثبت رویدادهای آن زمان داشتند که به درستی نیز از عهده این کار برآمدند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان تصریح کرد: اداره بندر آبادان نیز با در پیش داشتن اهداف کلان درصدد است از طریق تعاملی مطلوب با اصحاب رسانه و مطبوعات، به سوی تعالی و پیشرفت مدنظر و نقطه‌ای که برای این منطقه از طریق بندر ترسیم کرده، گام بردارد.

سفاری در ادامه با اشاره به چهار هدف عمده و کلان این اداره بندر تصریح کرد: یکی از اهداف، راه‌اندازی ترمینال مسافربری بندر آبادان به بصره تا محرم امسال است که قصد داریم از طریق جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در این زمینه مباحث گردشگری را پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط با یکی دو سرمایه گذار بخش خصوصی نیز وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم این پایانه را هر چه زودتر فعال و راه اندازی کنیم.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان عنوان کرد: دومین هدف، بحث مسکوت ماندن بندر جدید آبادان است که قرار بود در تانک‌فارم ایجاد شود که تصمیم بر فعال‌سازی آن است.

وی ایجاد بندر خشک صادراتی در اراضی محدوده شطیط آبادان را از برنامه‌های این اداره در راستای توسعه بندر آبادان عنوان کرد و گفت: پیگیری‌های تحقق این مهم انجام شده و این طرح به‌زودی اجرایی می‌شود.

سفاری ادامه داد: بندر آبادان با توجه به شرایط فعلی نیاز به توسعه و رفع مشکلات ترافیکی دارد و در نظر داریم با بهره گیری از زمین‌های بعد از اراضی تانک‌فارم برای توسعه بندر و ایجاد محوطه بارانداز است.

وی بیان کرد: در این بخش با یکی دو سرمایه‌گذار نیز وارد مذاکره شده که قرار است سرمایه‌گذاری خود را برای این کار آغاز کنند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به سومین هدف کلان ترسیم شده برای این بندر گفت: ساماندهی شناورهای غیرکنوانسیونی (تبدیل شناورهای چوبی به فلزی) با هدف ارتقای وضعیت شناورها است.

سفاری اضافه کرد: با سازمان مرکزی بندر تهران نیز در این زمینه وارد مذاکره شده تا از طریق صندوق توسعه صادرات تسهیلاتی در اختیار صاحبان این شناورها قرار دهد و پیشبرد کار را آسان‌تر کند.

وی بیان کرد: ایجاد تسهیلات لازم در بنادر تابعه برای توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی از دیگر اهداف کلان مدنظر بندر آبادان است که البته نیاز به یک‌سری تسهیلات دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به اینکه همه اهداف بندر آبادان بر اساس تولید اشتغال در منطقه و توجه به استفاده از نیروهای متخصص و بومی در نظر گرفته شده است افزود: در تمام مدت مدیریتم در این بندر به دنبال تحقق این اهداف هستم که انتظار می‌رود در این زمینه رسانه‌ها ما را همراهی‌ کنند.

سفاری در پایان بیان کرد: بنادر آبادان از بنادر محلی استان است و بخشی از آن از لحاظ اشتغال و کسب و کار منطقه اهمیت فراوانی دارد که همه تلاشمان بر این است که رونق اقتصادی منطقه و محرومیت‌زدایی از مردم این منطقه است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار