تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۹۷۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل حج و زیارت خوزستان:
حدود 3 هزار زائر خوزستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت: امسال حدود سه هزار زائر خوزستانی به حج تمتع اعزام میشوند.

ناصر حویزاوی یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته حج در محل این اداره کل در اهواز با اشاره به شعار امسال با عنوان حج، معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی اظهار کرد: اعزام حجاج خوزستانی از 13 تا 16 شهریور انجام می شود و 10 پرواز در این مدت زائران را از فرودگاه اهواز به جده منتقل می کنند.

وی افزود: 22 کاروان، حجاج خوزستانی را سازماندهی می کنند که 21 کاروان مدینه بعد و یک کاروان مدینه قبل است و کلیه امور مربوط به این عملیات مطابق جدول زمانبندی ازطرف سازمان حج و زیارت انجام می شود.

حویزاوی ادامه داد: اخذ گذرنامه و ویزا توسط سازمان مرکزی در حال انجام است.

وی افزود:مسن ترین زائر خوزستانی متولد سال 1301 و کوچکترین زائر متولد سال 1384 با اسم فاطمه است.

وی اظهار کرد: آموزش لازم از نظر مسایل ایمنی، امنیتی، بهداشتی، مناسک حج، قوانین حاکم در کشور عربستان به حجاج ارایه شده، و حضور روحانی و پزشک در کاروان ها، امنیت و آسایش روانی زائران را تامین می کند.

حویزاوی با تاکید بر اینکه حجاج از فرصت خود بیشتر برای عبادت استفاده کنند اضافه کرد: بازارگردی فرصت عبادت کردن را از بین می برد و با توجه به شرایط اقلیمی، گرمازدگی و خستگی حاصل می شود.

وی در ادامه در خصوص ساماندهی زائران اربعین حسینی گفت: جمعیت زیادی در این همایش شرکت می کنند که سهم عمده ای مربوط به کشور ایران و از جمله خوزستان است.

حویزاوی ادامه داد: خوزستان تنها استانی است که زائران اربعین حسینی علاوه بر گذرگاه زمینی از طریق دریا نیز عازم این همایش عظیم می شوند.

وی افزود: جلسات مستمری برای رفع مشکلات در مسیر حرکت زائرین برگزار شده تا امنیت و آسایش بیشتری برای زائرین فراهم شود.

وی گفت: ساخت زائرسرای شهدای طریق القدس بستان مراحل پایانی را طی می کند که گام نخست آن تا چند روز آینده و گام های بعدی تا پیش از فرا رسیدن اربعین حسینی آماده می شود و امید است بتوانیم میزبان خوبی برای عراقی ها باشیم.

حویزاوی ادامه داد: سه کمیته اعزام، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی ساماندهی مراسم اربعین به سازمان حج و زیارت سپرده شده است.

مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت: از آنجا که همایش اربعین حسینی یک حرکت خودجوش و مردمی است بودجه خاصی برای آن تعریف نشده اما دستگاه های وابسته به دولت باید زیرساخت های این حرکت را تامین کنند.

وی در خصوص حج عمره نیز اظهار کرد: حج عمره یک موضوع ملی است و منوط به تصمیمات مسوولان در سطح ملی است.

هفته حج از 25 تا 31 مرداد ادامه دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار