تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۹۷۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید رامین خبرداد:
پیش بینی سرریز جمعیت 63 هزار نفری در شهر رامین
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید رامین گفت: تا 45 روز آینده 700 واحد مسکونی شهر جدید رامین آماده تحویل و اسکان متقاضیان است.

شاپور رستمی در نشست خبری که روز یکشنبه، 25 مردادماه در شهر جدید رامین برگزار شد، اظهارکرد: رامین یکی از 19 شهر جدید کشور است که بر اساس برنامه‌های دولت برای کنترل و سرریز جمعیت کلان شهرها ساخته شد.

وی افزود: این شهر برای سرریز جمعیت 63 هزار نفر از شهر اهواز و حومه آن در نظر گرفته شده است که تا بتوان از این طریق مقداری از تراکم جمعیت کلانشهر اهواز را کم کرد.

رستمی تصریح کرد: بر اساس این افق جمعیتی، 5 هزار و 773 واحد مسکن مهر در این شهر  احداث خواهد شد که در حال حاضر این واحدها به طور متوسط پیشرفت فیزیکی 70 درصد دارند و برای تحویل هر چه سریعتر واحدها هر متقاضی که تا 80 درصد سهم آورده خود را پرداخت کرده باشد، می‌تواند واحد مسکونی آماده را تحویل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد رغبت به متقاضیان از امسال زمین‌های مسکونی یا تراکم کم یا باغ ویلا را احداث کردیم تا فضا و جلوه خوبی برای شهر داشته باشد و در حال حاضر اراضی این بخش آماده‌سازی شده تا در اختیار متقاضیان قرار بگیرد و از طریق مزایده ساخته شوند و این پتانسیل فضای مفرح و شادی را برای مردم ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید رامین اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های زیادی برای ایجاد زیر ساخت‌های شهر در حال انجام است که این امکانات شامل جاده، مدرسه 10 کلاسه، مسجد، فضای سبز و جنگل کاری، روشنایی، قطعه زمین چمن مصنوعی، زمین بازی کودکان در مساحت 334 مترمربع، زمین ورزش همگانی، پارک محله‌ای، آماده سازی معابر شهر، خدمات آب، برق، فاضلاب، گاز و تلفن و محوطه سازی می‌شود.

رستمی با بیان اینکه  فعال سازی پارک صنعتی پروژه مهم دیگری است که هر کدام از متقاضیان می‌توانند سرمایه گذاری صنعتی در آن داشته باشند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25 میلیارد تومان در ساخت شهر  رامین هزینه شده و برای تکمیل و آماده سازی پروژه‌های زیر بنایی و روبنایی 40 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم و پروژه‌های در حال ساخت نیز تا آبان‌ماه قابل بهره برداری است.

وی بیان کرد: با برنامه‌های زیباسازی که در شهر جدید رامین در حال انجام است، رامین را به عنوان شهر سبز معرفی می‌کنیم زیرا بر اساس برنامه‌ها این شهر کاملا سبز و بدون دیوار ساخته می‌شود به طوری که تمام معابر و پیاده رو های آن پوشیده از درخت و فضای سبز خواهد شد.

رستمی با اشاره به استقرار نیروی انتظامی کل شهرستان باوی در شهر رامین جهت برقراری امنیت عنوان کرد: ظرفیت‌های توسعه‌ای فراوانی در اطراف شهر رامین وجود دارد که عمران و اشتغال این شهر را در آینده تضمین می‌کند و فاصله 30 کیلومتری آن با خط ریل و فاصله 2 کیلومتری با رودخانه کارون از جمله ظرفیت‌های مهم این شهر است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید رامین افزود: هر متقاضی با 15 میلیون تومان سهم آورده و 30 میلیون تومان وام با نرخ سود 4 درصد می‌تواند در این شهر صاحب خانه شود که بازپرداخت این تسهیلات 20 ساله است.

وی بیان کرد: معتقدیم اگر مقداری برنامه‌ریزی منظم‌تری در ساخت شهر اعمال شود قطعا می‌توانیم جمعیت اهواز، شوشتر، مسجدسلیمان و باوی را پوشش دهیم و از برنامه ریزی‌های کوتاه مدت برای عمران شهر رامین، ساخت خط ریلی رامین به اهواز و آزادراه است تا بتوانیم متروی اهواز را به این شهر وصل کنیم و در بخش گردشگری نیز از پتانسیل مجاورت با رودخانه کارون استفاده خواهیم کرد.

رستمی گفت: نیازهای زیادی در شهرستان باوی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را از شهر جدید رامین تامین کرد؛ به طور نمونه به دلیل محدودیت زمین، فضاهای ورزشی در باوی وجود ندارد که می‌توان این موضوع را در رامین محقق کرد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت باغ‌های کلکسیونی گیاهان از جاذبه‌هایی است که در شهر رامین ایجاد می‌شود تا گردشگران شهرهای اطراف را جذب کند و در بخش احداث امکانات درمانی بخش خصوصی وارد کار شده و ما نیز از اعتبارات شرکت به زودی درمانگاهی را آماده سازی می‌کنیم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: شهر رامین ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار