تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۹۷۷۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
432 هکتار از مزارع چوئبده به پرورش میگو اختصاص یافت
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه شهرستان آبادان با تاکید بر استفاده از تکنولوژِی مکانیزه در پرورش میگو در سایت پرورش ماهی چوئبده آبادان، گفت: در 432 هکتار از مزارع این منطقه، به صورت میکانیزه، میگو پرورش داده می شود.

عزیزالله شهبازی یکشنبه در سفر شهرستانی خود در بازدید از روند فعالیت کشاوزان در مزارع پرورش میگوی چوئبده آبادان، گفت:پیش بینی می شود از این مزارع به طور متوسط 3.5 تا چهار تن در هکتار، میگوی درجه 1 برداشت شود.

وی با بیان مهیا شدن بستر مناسب برای گشت میگو در یک هزار و 250 هکتار از مزراع چوئبده، اظهار داشت:با مکانیزه شدن تعدادی از این مزارع، بهره وری نیز افزایش یافته اگرچه برخی پرورش دهندگان نیز برای ارتقاء روش های پرورش، به تسهیلات نیاز دارند.

شبهازی گفت:بر اساس مصوبه، روند پرداخت تسهیلات به درخواست کنندگان تسهیلات در کارگروهی بررسی شده و واجدان شرایط نیز به بانک های عامل معرفی شوند.

معاون استاندار خوزستان با بیان برداشت یک هزار و 360 تن میگو در سایت پرورش میگو چوئبده طی سال گذشته، گفت:بخشی از این محصول به دلیل مرغوبیت بالا به خارج از کشور شده است.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان همچنین از اشتغال 500 نفر از جوانان منطقه به صورت مستقیم در سایت پرورش میگوی چوئبده خبر داد و اظهار داشت:برای بیش از 600 متقاضی نیز به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

شهبازی مجموع مساحت سایت پرورش میگوی چوئبده آبادان را حدود پنج هزار هتکار اعلام کرد و اظهار داشت:هم اکنون 800 هکتار زمین در این منطقه برای پرورش میگو مهیا شده است.

در این بازدید، برخی از تولید کنندگان این سایت با بیان مشکلات خود در مسیر تولید محصول، مساعدت دستگاه های ذیربط را برای رفع موانع تولید خواستار شدند.

کمبود نقدینگی برای افزایش رقابت، نبود جاده دسترسی مناسب، پرداخت نشدن به موقع تسهیلات به فعالان ایین عرصه و بالا بودن هزینه آب بها از مشکلاتی بود که کشاورزان با معاون استاندار خوززستان و فرماندار ویژه آبادان در میان گذاشتند.

بندر چوئبده در 40 کیلومتری آبادان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار