تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۹۷۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجراي عمليات لايروبي کانال وصيله و کرخه نور در خوزستان
عمليات لايروبي کانال وصيله و کرخه نور در استان خوزستان با هدف افزايش دبي عبوري آب آغاز شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداري از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: لايروبي کانال وصيله و کرخه نور در خوزستان آغاز شد.

مصطفي شبه، معاون حفاظت و بهره‌برداري از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: اين عمليات لايروبي در محدوده شهر حميديه و همچنين پارک ساحلي رودخانه کرخه نور در شهر هويزه به‌منظور از بين بردن علف‌هاي هرز و جلوگيري از آسيب ديدن الکتروپمپ‌ها آغاز شده است.

مصطفي شبه، با بيان اين که لايروبي اين نهرها از اختلال در تأمين آب کشاورزان و آب شرب روستاييان منطقه جلوگيري مي‌کند، مدت زمان عمليات لايروبي و انتقال رسوب به خارج از محدوده شهري را دو ماه پيش‌بيني کرد.

وي عمليات لايروبي کانال‌ها و زهکش‌ها را يکي از فعاليت‌هاي مهم و بحراني در عمليات مستمر نگهداري دانست و تصريح کرد: عمليات لايروبي مي‌تواند از ايجاد خسارت و يا بحران در تأمين آب کشاورزان و روستاييان جلوگيري کند و گام مؤثري در کاهش تنش‌هاي احتمالي در منطقه باشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداري از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان افزود: اين عمليات با پيگيري دفتر نظارت بر تعميرات و بهينه‌سازي تأسيسات آب از محل اعتباري استان و در قالب قرارداد لايروبي و بهبود نهرها، زهکش‌ها و کانال‌هاي شبکه‌هاي آبياري و زهکشي خوزستان، با اعتباري افزون بر 4 ميليارد ريال به مرحله اجرا رسيده است.

حسين دعاوي، مدير دفتر نظارت بر تعميرات و بهينه‌سازي تأسيسات آب سازمان آب و برق خوزستان نيز ضمن برشمردن فوايد لايروبي کانال‌ها و نهرها گفت: براي بهره‌برداري و نگهداري بهينه از شبکه‌هاي آبياري و زهکشي، افزايش ظرفيت کانال‌ها و زهکش‌ها و جلوگيري از هدر رفت آب، لايروبي کانال‌ها را در دستور کار خود قرار داديم.

وي ادامه داد: لايروبي کانال‌ها و زهکش‌ها و نهرهاي درجه يک و 2 و درياچه سدهاي انحرافي مي‌توانند در انتقال بهينه آب به اراضي کشاورزان، تخليه زه‌آب کشاورزي و زهکش‌ها نقش اساسي داشته باشند.

مرجع / خبرگزاری موج
برچسب ها: لایروبی کرخه ، کرخه
:
:
:
آخرین اخبار