تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۹۷۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی انجمن دوستدار میراث فرهنگی مسجدسلیمان اعلام کرد:
ابهام در تکمیل موزه مسجدسلیمان
سخنگوی انجمن دوستدار میراث فرهنگی مسجدسلیمان گفت: مسجدسلیمان موزه ندارد و بسیاری از اشیای تاریخی این شهرستان در موزه‌های کشور نگهداری می‌شود.

غلامرضا جلیلی‌نیا در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: موزه شهرستان مسجدسلیمان از بیش از هفت سال گذشته در حال آماده سازی است و همواره مسئولان در میراث فرهنگی از پیشرفت 90 درصدی این موزه سخن به میان می‌آورند این درحالی است که هنوز 10 درصد باقیمانده از این موزه پس از گذشت سال‌ها تکمیل نشده است.
وی با انتقاد از نحوه برخورد با موزه و موزه‌داری در خوزستان افزود: شهرستان مسجدسلیمان اشیای تاریخی با ارزشی دارد که در شرایط کنونی در موزه‌های شهرستان شوش و یا تهران نگهداری می‌شود و این به نحوی تهی شدن این شهرستان از آثار و داشته‌های فرهنگی است.
این دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به برخی آثار ثبت شده تاریخی در شهرستان مسجدسلیمان، تاکید کرد: میراث فرهنگی ثبت شده تاریخ خوزستان در بخش نفت و اشیای تاریخی در این شهرستان همگی از اسناد تاریخی و تمدنی برای این شهر به شمار می‌آید ولی در شرایط کنونی خارج از این شهرستان هستند.
جلیلی‌نیا با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین نیاز شهرستان مسجدسلیمان موزه است، تاکید کرد: باید تلاش کرد تا این موزه که در منطقه «کلگر» واقع شده است در حداقل زمان راه‌اندازی شود.
این دوستدار میراث فرهنگی تاکید کرد: شهرستان مسجدسلیمان دارای محرومیت‌های زیادی است، نباید در راستای فرهنگی نیز دارای محرومیت باشد.
وی از مسئولان میراث فرهنگی استان خواستار تسریع در تکمیل این موزه را عنوان کرد و افزود: تکمیل این موزه از اصلی‌ترین خواسته‌های دوستداران میراث فرهنگی در مسجدسلیمان است.
:
:
:
آخرین اخبار