تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۹۷۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره هواشناسی آبادان خبر داد:
افزایش 5 درجه‌ای دما در آبادان
رئیس اداره هواشناسی آبادان گفت: موج هوای گرم در راه بوده و تا پایان هفته در آبادان با افزایش 4 تا 5 درجه‌ای دما مواجه می‌شویم.

به گزارش فارس، پدیده اخیر گرد و غبار موجی از کاهش دما را با خود به همراه‌ آورد که این میزان در مقایسه با هفته‌های گذشته  با 10 درجه کاهش همراه بود.
این تغییر آب و هوا در چند روز اخیر موجب شادی شهروندان شده که این وضعیت مطلوب متأسفانه تا پایان هفته بیشتر پایدار نخواهد بود.
در این راستا رئیس اداره هواشناسی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی در استان نشان می‌دهد که از اواخر وقت امروز تا اواخر هفته جاری با حاکمیت تدریجی زبانه کم‌فشار جنوبی و تشکیل خط ناپایدار در لایه میانی جو، جریانات کاملاً تغییر یافته و مسیر باد، جنوبی خواهد بود.
سعید ابراهیمیان افزود: در نتیجه این تغییرات در این هفته شاهد افزایش دما و رطوبت در شهرهای استان خواهیم بود.
وی در این خصوص تصریح کرد: با توجه به اینکه باد در مسیر جنوبی خواهد وزید، در این هفته پدیده گرد و غبار نخواهیم داشت.
ابراهیمیان همچنین در ادامه پیش‌بینی‌ها گفت: در اواخر هفته در پاره‌ای از مناطق استان ابرهای ناپایدار را شاهد هستیم و احتمال بارش‌هایی بسیار ضعیف در برخی از نقاط وجود خواهد داشت.
رئیس اداره هواشناسی ادامه داد: همچنین در 24 ساعت آینده کمترین میزان دمای هوا 12 و بیشترین  31 درجه پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی میزان رطوبت نسبی هوا برای این هفته نیز کمترین 13 و بیشترین 67 درصد خواهد بود.
به گفته ابراهیمیان رطوبت فعلی هوا در شهرهای آبادان و خرمشهر 23 درصد است.
رئیس اداره هواشناسی در پایان گفت: با پیش‌بینی‌های به عمل آمده برای این هفته، دمای هوای استان بین 4 تا 5 درجه افزایش داشته و این تغییر دما موجی از گرما را به ارمغان می‌آورد.
:
:
:
آخرین اخبار