تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۹۷۹۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید 120 هزارتن چغندرقند در شهرستان شوش
فرماندار شهرستان شوش گفت: در سال زراعی جاری بیش از 120 هزار تن محصول چغندرقند از سطح بیش از یک هزارو 728 هکتار از مزارع شهرستان شوش با عیار بالای 15درصد برداشت شد.

رضا نجاتی روز سه شنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان شوش افزود: احیای کشت چغندرقند در شمال استان خوزستان پس از وقفه ای چند ساله رونق اقتصادی منطقه را به دنبال دارد.

وی بر ضرورت راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان در شهرستان شوش تاکید کرد و گفت: با راه اندازی مجدد این کارخانه مشکل کشاورزان چغندرقند کار منطقه شمال خوزستان برای فروش محصول حل می شود.

فرماندار شوش در ادامه با اشاره به تاکید استاندار خوزستان در خصوص اجرای طرح کشت درختان مثمر در حاشیه جاده ها و زمین های کشاورزی برای بهره‎مندی از فواید زیست محیطی، سلامتی و درآمدزایی آنها، از آمادگی این شهرستان برای اجرای این طرح خبر داد.

وی با اشاره به تولید بیش از 40 درصد از گندم بذری مورد نیاز استان خوزستان در شهرستان شوش گفت:این میزان تولید حاصل تلاش کشاورزان زحمت کش شهرستان بوده است.

وی با اشاره به افزایش روزافزون نیاز به تولید محصولات کشاورزی همچنین خشکسالی های چند سال اخیر خواستار مدیریت و برنامه ریزی صحیح در اجرای طرح های کشاورزی شد.

رییس شورای کشاورزی شهرستان شوش گفت:تغییرات اقلیمی در سال های گذشته موجب بوجود آمدن وضعیت خاص کم آبی در استان و شهرستان شده است که باید با مدیریت منابع آب و استفاده از طرح های آبیاری نوین از جمله آبیاری بارانی و قطره ایی به کشت محصولات کشاورزی اقدام کرد.

سالانه حدود یک میلیون و 800 هزار تن محصول در شهرستان شوش تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار