تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۹۸۰۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد امام جمعه موقت اهواز از وضعیت نمازخانه های بین راهی خوزستان
امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت های اقامه نماز در مجتمع های بین راهی، گفت:وضعیت نمازخانه ها در جاده های ارتباطی خوزستان چندان قابل قبول نیست.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده روز سه شنبه در دانشگاه نفت آبادان در همایش نماز، از نماز به عنوان فریضه واجب نام برد و گفت:این فریضه، حرکت به سوی کمال و رشد و اعتقادی انسان و آرامش واقعی را فراهم می کند.

وی اظهار داشت:در ساخت مساجد بین راهی خوزستان، مشکل جدی وجود دارد و همچنین در نقشه های ساخت مجتمع های مسکونی، تجاری و برخی بیمارستان ها نیز به جایگاه مساجد و مکانی برای اقامه نماز توجهی نمی شود.

حجت الاسلام حسن زاده یاد خداوند را فلسفه اقامه نماز دانست و گفت:اقامه و توجه به نماز اولین حرکت تشکیل حکومت دینی است.

امام جمعه اهواز از نماز به عنوان فصل مشترک همه اعتقادات دینی مسلمانان جهان یاد کرد و افزود:خداوند با آوردن آیات پرشماری در باب اهمیت این فریضه در قرآن کریم بر جایگاه مهم آن تأکید کرده است.

حجت الاسلام حسن زاده در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله جمی امام جمعه فقید آبادان،افزود: آیت الله جمی نماد حضور روحانیون در زمان جنگ تحمیلی در جبهه ها بود.

امام جمعه آبادان نیز در ادامه این همایش گفت:در جامعه توحیدی رستگاری در اقامه نماز است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور افزود:نماز، نمودار کامل توحید و یکتاپرستی است که با تسبیح ذات حق تعالی آغاز و به آن ختم می شود و به این مهم باید اهتمام ویژه داشت.

وی افزود:انسان به واسطه نماز، با خداوند متعال، ارتباط برقرار می کند.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این آیین، گفت:این همایش با تاکید استاندار و در راستای گسترش فرهنگ اسلامی و توجه به اقامه نماز برگزار شده است.

عزیزالله شهبازی افزود:بنا به دستور استاندار خوزستان همایش های شهرستانی نماز طی دو مرحله در سال در تمامی شهرهای استان برگزار می شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره چهار هزار و 200 شهید آبادانی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت:آبادان در همه عرصه های دفاع از نظام جمهوری اسلامی به ویژه دوران دفاع مقدس، نقش موثر ایفا کرده است.

شهبازی همچنین با بیان تشکیل نخستین جامعه قرآنی در آبادان، افزود:در ماه مبارک رمضان علاوه بر برگزاری همایش بوسه بر پیشانی ماه خدا، مراسم جمع خوانی قرآن نیز برگزار شده و از مرکز صدا و سیمای آبادان پخش شد.

در پایان این در این همایش از خادمان مساجد، ائمه جماعت و فعالان عرصه نماز شهرستان آبادان تجلیل و تقدیر شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار