تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۸۰۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان:
کتب مدارس عشایری متناسب با شرایط این مناطق باشد
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با ارائه آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس عشایری، از نحوه تألیف کتب درسی برای این‌دسته از دانش‌آموزان انتقاد کرد و گفت: یکی از اشکالات ساختاری مدارس عشایری، همسان‌بودن کتب آن‌ها با مناطق شهری است.

حمید قنبری با بیان این‌که 12 هزار نفر برای سال تحصیلی جدید در مدارس عشایر استان ثبت‌نام کردند، اظهارداشت: تاکنون 90 درصد دانش‌آموزان عشایر در فرایند ثبت‌نام شرکت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا آغاز سال تحصیلی به 14 هزار دانش‌آموز افزایش یابد.

وی افزود: همچنین هزار نوآموز برای ورود به پایه اول در مدارس عشایری ثبت‌نام کردند که برآورد می‌شود این تعداد به 2 هزار نفر برسد.

رییس آموزش‌ و پرورش عشایر خوزستان در خصوص هزینه‌های ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس عشایر گفت: با توجه به فقر و محرومیت مناطق عشایری هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت ثبت‌نام از دانش‌آموزان دریافت نمی‌شود.

قنبری با اشاره به افزایش جمعیت دانش‌آموزان عشایر استان، تصریح کرد: امسال تعداد دانش‌آموزان مدارس عشایری نسبت به سال گذشته هزار نفر افزایش پیدا کرده‌است.

عدم توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی در تألیف کتب درسی مناطق عشایری

وی درباره تهیه کتب درسی مدارس عشایری گفت: آمار کتب موردنیاز دانش‌آموزان به ادارات آموزش و پرورش استان ارایه شده و در این خصوص مشکلی  وجود نخواهد داشت؛ کتاب‌ها در آغاز سال تحصیلی بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان همچنین از عدم توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی در کتب درسی مدارس عشایری انتقاد کرد و افزود: کتب مدارس عشایری و شهری  یکسان و این یکی از اشکالات ساختاری آموزش در مناطق عشایری است؛ معلم عشایر چند پایه تحصیلی را در یک کلاس آموزش می‌دهد در حالی‌که این کتب متناسب با این شرایط نیست.

قنبری با بیان این‌که یکی از دلایل افت تحصیلی در مناطق عشایری نوع تألیف کتب درسی است، خاطرنشان کرد: باید کتاب‌های این مدارس متناسب با شرایط و اقتضائات جامعه عشایری باشند و شرایط اقلیمی فرهنگی و بافت جغرافیایی این مناطق در آن‌ها لحاظ شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار