تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۹۸۲۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت‌الاسلام حسن​زاده:
شآن مسئولان در جمهوری اسلامی، خدمتگزاری است
خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی و آغاز هفته دولت گفت: شان مسئولان در نظام جمهوری اسلامی خدمتگزاری است و آنچه که مردم از مسئولان می​خواهند صداقت، ساده زیستی، خستگی ناپذیری است؛ هفته دولت فرصتی است که مسئولان تلاش خود را به مردم عرضه کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز با اشاره به دهه کرامت، اظهارکرد: مدت امامت امام رضا(ع) 20 سال طول کشید که از سال 183 هجری آغاز شد.

شآن مسئولان در جمهوری اسلامی، خدمتگزاری است

وی با بیان اینکه دلایل مختلفی در پذیرش ولایت​عهدی مامون از سوی ایشان بیان شده است، به برخی از آنها اشاره کرد و گفت: در زمان حکومت ایشان نحله‌های انحرافی میان مسلمانان، شیعیان و اهل سنت با هدف ایجاد انحرافات اعتقادی به وجود آمد. بر اثر ظلم خلفا ائمه(ع) در بیان حقایق و معارف آزاد نبودند، مبارزه با این گروه‌های مخرب و حفظ معارف حقه که از وجود مقدس پیامبر(ص) رسیده بود یکی از کارهای مهم امام رضا(ع) بوده است.

حسن‌زاده افزود: ایشان توصیه‌های بسیار جدی در موضوعاتی همچون توحید، امامت و ... داشته‌اند؛ در تفکر شیعی امامت فقط مربوط به خلافت نیست بلکه امام حجت خداوند روی زمین است و در بیان ثامن‌الحجج، امام یگانه زمان خود است و هیچ کس در مقام به او نزدیک نمی‌شود.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: در حال حاضر ساختار حفظ دین خدا اجتهاد می‌خواهد، ولی فقیه علاوه بر فقاهت و عدالت باید نسبت به شرایط زمان و مکان آگاهی داشته باشد که این همان اجتهادات ولی فقیه است که آن را در قانون اساسی و عملکرد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دیده‌ایم.

وی گفت: براین اساس بود که امام رضا(ع) برای حفظ جان شیعیان به ویژه علویین و همچنین استفاده از فرصت برگزاری مناظرات برای ترویج علوم قرآن و رسول خدا(ص) ولایتعهدی را پذیرفت. البته شرکت امام در این مناظرات با حضور بزرگان دیگر ادیان و مذاهب باعث شهرت ایشان در علم، تقوا و ایمان شد.

حسن‌زاده در ادامه سخنان خود به هفته حج و اعزام زائران به خانه خدا اشاره کرد و افزود: در روایات آمده که حج یکی از پایه‌های دین و عبادتی جمعی و دارای بعدی سیاسی است. هر ساله مسلمانان از  همه قاره‌های جهان در مراسم حج حضور دارند که اگر از این همایش بسیار بزرگ به خوبی استفاده شود، بسیاری از مشکلات مسلمانان و جهان اسلام برطرف می‌شد؛ اما متاسفانه نه تنها حکام سعودی اجازه بهره‌برداری از این اجتماع عظیم را نمی‌دهند بلکه عاملی هستند که حج به شکل ابراهیمی برگزار نشود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: در سال 1969 میلادی رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی را به آتش کشید. شکل‌گیری این رژیم منحوس با مراجعه به آرا مردم نبوده و ادامه آن نیز همواره با جنایت همراه بوده است. بنابر پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران به سازمان کنفرانس اسلامی این روز به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شد.

وی ادامه داد: مسجد در قرآن کریم به دو گونه معرفی شده است؛ مسجدی که محل نفاق است و مسجدي كه از روز نخستین بر پایه تقوا بنا شده است. امروز همه مساجد اهواز براساس آمارهای صحیح به برکت حوزه علمیه اهواز و زعامت آیت‌الله موسوی جزایری دارای امام جماعت هستند.

حسن‌زاده در ادامه با بیان اینکه شنبه 31 مرداد روز صنایع دفاعی است، اظهار کرد: خداوند در آیه 60 سوره انفال به مسلمانان تقویت استراتژی دفاعی را دستور می​فرماید. قبل از انقلاب اسلامی در وابستگی کامل به غرب در این تجهیزات بوده​ایم اما اکنون کاملا مستقل عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکشنبه يكم شهریور روز بزرگداشت ابن​سینا است که نماد اتحاد میان علم و دین بود. در همین روز نیز سیداسدالله لاجوردی از خدمتگزاران انقلاب اسلامی به دست منافقان به شهادت رسید.

حسن‌زاده به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اصل سخن ایشان آن بود که نقشه‌های استکبار را میان مسلمانان و غرب آسیا بشناسیم. دشمن به دنبال راه‌اندازی جنگ مذهبی و اختلاف میان شیعه و سنی است که البته ما اجازه آن را نمی‌دهیم. دشمن می‌خواهد با ایجاد تفرقه سلطه خود را تثبیت کند. استان خوزستان محلی است که خون فرزندان از همه اقوام برای هدفی واحد بر زمین ریخته شد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: پیروزی‌های بسیاری در متن توافق‌نامه وجود دارد اما آنچه که مهم است رعایت خطوط قرمز مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری است. البته این توافق بهانه‌ای برای نفوذ آمریکا نمی‌شود. اکنون بسیاری از کشورهای اروپایی برای دستیابی به منافع مادی خود نیاز به سرمایه‌گذاری در کشورمان را دارند که با این امر قدرت انتخاب به دست ما است. تا زمانی که مردم پشتیبان ولایت فقیه باشند و همراهی میان مردم و مقام معظم رهبری است آمریکا اجازه نفوذ به کشور و منطقه را نخواهد داشت.

وی گفت: تنها تعهد آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی است و آنان برابر کرامت انسانها و حقوق بشر هیج تعهدی ندارند. این سخن رییس جمهور آمریکا که ایران را برای اسراییل تهدید می‌داند بیانگر آن است که ما از راه امام خمینی(ره) و شهدا منحرف نشده‌ایم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار