تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۸۲۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلیلی:
دولت برنامه ششم را پیش از بودجه 95 به مجلس بیاورد
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال 95 باید بر اساس برنامه ششم توسعه تدوین شود، خواستار ارائه به موقع لایحه برنامه ششم از سوی دولت به مجلس شد.

اسماعیل جلیلی اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه بودجه سال 95 باید بر اساس برنامه ششم تنظیم شود، این ضرورت ایجاب می‌کند که قبل از رسیدگی بودجه، لایحه برنامه ششم تقدیم مجلس شود.

وی افزود: امیدواریم با توجه به اینکه در سال پایانی برنامه پنجم هستیم دولت نسبت به ارائه لایحه برنامه ششم تسریع کند.

جلیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه آیین نامه داخلی مجلس، نحوه تشکیل کمیسیون تلفیق برنامه را تعیین کرده، کمیسیون برنامه و بودجه تمهیدات مقدماتی را برای انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم انجام داده است و بر این اساس 9 نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و سه نفر از اعضای هر کمیسیون تخصصی در کمیسیون تلفیق برنامه ششم حضور می‌یابند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: سازمان برنامه گزارشات اولیه در مورد نحوه تدوین برنامه ششم، شیوه نامه‌ها و روند تدوین برنامه ششم را ارائه کرده و سیاست‌های کلی آن نیز ابلاغ شده است و ما منتظر تقدیم لایحه از سوی دولت هستیم.

وی گفت: مطلوب ما این است که برنامه ششم قبل از رسیدگی به بودجه سال 95 در دستور کار قرار گیرد چرا که استناد بودجه 95 به برنامه ششم خواهد بود و هم‌زمانی رسیدگی به برنامه و بودجه نیز کار را با دشواری مواجه خواهد کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار