تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۳۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره برداری از فاز دوم پتروشیمی کارون در نیمه دوم سال
فاز دوم پتروشیمی کارون در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، تاکنون 97.7 درصد پیشرفت فیزکی داشته و نیمه دوم امسال بهره برداری می شود.

قاسم مسعودی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کارون روز شنبه به رسانه های محلی گفت:فاز دوم این پتروشیمی به عنوان نخستین تولیدکننده ایزوسیانات در خاورمیانه، در آستانه افتتاح قرار دارد.

به گفته وی، برای شروع به کار فاز دوم پتروشیمی کارون مشکلی در زمینه تهیه خوراک وجود ندارد.

مسعودی اولویت این مجتمع را تامین نیاز داخلی خواند و گفت:در صورت امکان، محصولات کارون نیز قابلیت صادراتی دارد.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کارون گفت:تولید محصول TDI به اندازه نیاز بازار نیست، ولی طی سه ماهه آینده به ظرفیت اسمی رسیده و نیاز بازار از سوی این مجتمع تامین می شود.

ایزوسیانات برای اولین بار در خاورمیانه در ایران تولید شد و برای تولید دو محصول TDI و MDI در پتروشیمی کارون به کار می رود.

فاز نخست مجتمع برای تولید محصول تولوئن دی ایزوسیانات ( TDI ) و فاز دوم مربوط به تولید MDI و اسید نیتریک است.

پتروشیمی کارون، سال ۱۳۸۱ خورشیدی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با شراکت شرکت کماتور سوئد و هانزاشیمی آلمان بنیانگذاری شد.

مجتمع پتروشیمی کارون در جنوب غربی ایران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی استان خوزستان واقع شده و مساحت آن بیش از ۳۴ هکتار است.

شرکت پتروشیمی کارون نخستین تولید کننده ایزوسیانات ها در خاورمیانه است.

ایزوسیانات ها در ساخت انواع فوم ها، اسفنج ها، قطعات یخچال به کار برده می شود.

تولوئن دی ایزوسیانات (TDI ) در تولید فوم های انعطاف پذیر و MDI در تولید فوم های سخت استفاده شده و دیگر موارد استفاده MDI در صنعت چسب، رزین پلی اتان و رزین ریخته گری و مواد عایق گرمایی است.

پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئنو اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی، شامل انواع ایزوسیانات ها که دارای ارزش افزوده بالاتر است با کیفیت مناسب تولید و به بازارهای داخلی وخارجی عرضه کند.

درجه خلوص محصول تولیدی در شرکت کارون 99.8 است و کمترین حد خلوص 99.5 است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: پتروشیمی کارون
:
:
:
آخرین اخبار