تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۹۸۴۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با پیگیری اداره‌کل حفاظت محيط زيست انجام شد؛
خلع ید از260 هكتار از اراضي مورد تجاوز در خوزستان
مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: تغيير كاربري و واگذاري عرصه​هاي طبيعي و حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد مي​شود.

احمدرضا لاهيجان​زاده اظهار كرد: به طور كلي مناطق تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست به چهار دسته شامل پارك ملي، اثر طبيعي ملي، پناهگاه و حيات وحش و منطقه حفاظت شده تقسيم مي​شوند و افزون بر آن، تالاب​ها نيز تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست قرار دارند.

وي ادامه داد: بر اساس قانون حفاظت و بهسازي، واگذاري اين مناطق به طور ملي ممنوع است و سازمان محيط زيست و هيچ دستگاه ديگري حق واگذاري يا تغيير كاربري اين مناطق را ندارد.

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: البته بعضا پيش آمده كه در حاشيه برخي از روستاها يا شهرها و همچنين بخشي از مناطق جنگلي يا تالابي، دست‌درازهايي به صورت غيرمجاز به اين مناطق صورت گرفته است يا بر اثر برخي اشتباهات واگذاري​هايي در گذشته نسبتا دور انجام شده كه اين موارد البته ناچيز و حداقل بوده است.

لاهيجان​زاده اظهار كرد: اداره‌كل حفاظت محيط زيست خوزستان در سه سال گذشته به شناسايي اين قبيل موارد و همچنین موارد تعارض به مناطق تحت مديريت خود اقدام کرده و پيگيري حقوقي گسترده​اي در اين زمينه انجام داده است. در این زمینه با همكاري بسيار خوب قوه قضاييه 260 هكتار از اراضي و عرصه​هايي مورد تجاوز افراد سودجو كه در مدت زمان نزديك به 2 دهه گذشته به عناوين مختلف و حتي به ظاهر قانوني اشغال كرده بودند، از آنها خلع کرده و مجددا به مناطق مورد حفاظت بازگرداندیم.

وي ادامه داد: در صورت بروز هرگونه مشكل در اين زمينه در استان خوزستان و تجاوز به عرصه​هاي طبيعي و حفاظت شده كه جزو ثروت عمومي و متعلق به همه مردم است، مجموعه حفاظت محیط زیست با قاطعيت با عوامل برخورد كرده و اجازه نمي‌دهد كه اين ثروت ملي به منافع شخصي افراد انگشت​شمار افزوده شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار