تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۹۸۴۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه خرمشهر:
مدیران دستگاه‌های اجرایی خرمشهر در مسیر پروژه محوری گام بردارند

فرماندار ویژه خرمشهر از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خواست تا اقداماتشان در مسیر پروژه محوری باشد.

ولی‌الله حیاتی عصر امروز در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی خرمشهر در زمینه چگونگی استفاده از اعتبارات منطقه آزاد اروند و رفع موانع احتمالی در محل سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت فرصت مغتنمی است تا دولتمردان اقدامات دولت تدبیر و امید را که برای توسعه خرمشهر انجام داده را برای مردم تشریح و اطلاع‌رسانی کنند.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری ادارات و ارگان‌های خرمشهر از اعتبارات عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: منطقه آزاد اروند ظرفیت اقتصادی بزرگی برای شهرهای خرمشهر و آبادان است که نحوه استفاده از این ظرفیت به برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی دارد.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه ملاک ما برای تعیین مدیران نمونه دستگاه‌های اجرایی به عملکرد آنها در زمینه جذب حداکثری اعتبارات و صرف آنها در پروژه‌های شهری خرمشهر است، گفت: به منظور عملیاتی‌تر شدن پروژه‌ها باید هر دستگاه اجرایی زمانی تعیین می‌شود تا برابر آن کارها برنامه ریزی، هدایت، پیگیری و به انجام برسد.

حیاتی تصریح کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خرمشهر پیگیر کارها تا حصول نتیجه نهایی نیستند و این مهمترین ایراد در زمینه انجام امور شهری به ویژه در زمینه عمران و آبادی است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف منطقه آزاد اروند با برخی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از جمله وزارت بهداشت و قول مساعد وزیر در ارائه خدمات بهتر، بیشتر و مطلوب‌تر به شهرهای خرمشهر و آبادان یادآور شد: برای استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند باید با برنامه پیش برویم، اعتبارات دریافتی از این سازمان باید تبدیل به پروژه‌های عینی و واقعی برای مردم به عنوان ولی نعمتان ما تبدیل شود.

معاون استاندار خوزستان اضافه کرد: منطقه آزاد اروند شانی از شئونات دولت تدبیر و امید بوده و آنچه در این منطقه اتفاق می‌افتد ماحصل فعالیت دولت در این جا است.

*تاکید بر استفاده دستگاه‌های اجرایی از تمام ظرفیت‌ها

حیاتی در ادامه بار دیگر بر استفاده دستگاه‌های اجرایی از تمام ظرفیت‌های سازمان منطقه آزاد اروند در جهت عمران و آبادانی خرمشهر تاکید کرد و افزود: به منظور حصول نتیجه باید برنامه‌های زمان‌بندی شده‌ای را برای اجرای پروژه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی تعیین کرد تا خروجی آن حلاوت و شیرینی کار در کام مردم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها حکایت از تردد یک میلیون نفر زائر در اربعین امسال به خرمشهر دارد لذا برای ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی نیازمند انجام دو کار اساسی یکی تکمیل روشنایی منطقه شلمچه و دیگر انجام زیرسازی مسیر راه آهن به پل نو است که باید پیش از آذرماه امسال به اتمام برسد.

فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: در زمان حاضر در حال احداث یک پایانه مسافری به وسعت 8 هزار متر مربع برای نقل و انتقال روزانه 40 تا 50 هزار زائر از مرز شلمچه هستیم.

حیاتی از دستگاه‌های اجرایی شهر خواست تا نیرویی را به طور ویژه که به طور روزانه پیگیر برنامه‌ها و طرح‌هایشان باشد، به منطقه آزاد اروند معرفی کنند.

*2 مسئله اولویت‌دار در بخش آب و فاضلاب روستایی

معاون استاندار خوزستان یادآور شد: در بخش آب و فاضلاب روستایی ما دو مسئله اولویت‌دار داریم که یکی احداث ایستگاه پمپاژ در مسیر شلمچه برای تامین آب مورد نیاز زائران و دیگری اتصال روستاهای شمال خرمشهر به خط آبرسانی غدیر است.

به گفته وی، با احداث دو کیلومتر خط آب‌رسانی مشکل روستائیان شمال خرمشهر برای دسترسی روستائیان به آب مصرفی مورد نیاز رفع ضمن آنکه Ec آب که هم اکنون بین 8 تا 9 هزار میکرو موس است، کاهش می‌یابد.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در زمان حاضر 40 هزار نفر در روستاهای شمال خرمشهر با مشکل کم آبی و آب مناسب بهداشتی مواجهند که برای جبران آن آب توسط تانکرها تامین و در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

حیاتی همچنین موضوع فراموش شده چهار خطه شدن 15 کیلومتر از ورودی خرمشهر و بهبود وضعیت جاده امام صادق(ع) که هم اینک در حال انجام است را متذکر شد و از مسئولان راه و شهرسازی خرمشهر خواستار پیگیری و اقدام در جهت بهسازی منطقه90هکتاری (مسکن مهر) شد.

*تعیین تکلیف و ساماندهی منطقه 90 هکتاری

معاون استاندار خوزستان افزود: عدم توجه و پرداختن به ساماندهی منطقه 90 هکتاری نارضایتی اجتماعی را موجب شده که مراجعه روزانه جمعی از اهالی این منطقه به فرماندار و سایر بخش‌های شهری خود گواه این مسئله است، وضعیت این منطقه باید ظرف مدت دو هفته از سوی راه و شهرسازی تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به سهم 50 میلیارد تومانی خرمشهر از محل تملک دارایی‌های استان در سال جاری اظهار کرد: مشکلات فراوان شهری در خرمشهر با اعتبارات قطره چکانی رفع نمی‌شود لذا بار دیگر از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خرمشهر می‌خواهیم تا از ظرفیت منطقه آزاد اروند در جهت اجرای برنامه‌ها و عینیت بخشیدن به اقدامات در جهت افزایش سطح رضایتمندی شهروندان خرمشهر استفاده کنند.

حیاتی تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی با مراجعه به منطقه آزاد اروند در جریان هر آنچه که برای اجرایی شدن برنامه‌ها نیاز است، قرار گیرند تا در بدو و یا حین کار با مشکل مواجه نشوند.

فرماندار ویژه خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع شبکه‌های آب و فاضلاب شهری خرمشهر یادآور شد: در زمان حاضر 70 درصد از شبکه توزیع آب در خرمشهر مربوط به پیش از جنگ تحمیلی است، فرسودگی شبکه آب شهری شکستگی‌های مداوم و گل آلود شدن آب را در پی دارد.

وی گفت: در بخش فاضلاب نیز تنها 45 درصد از شبکه اجرا شده و مابقی بدون اقدام باقی مانده است و این در حالی‌ست که توجه به رفع مشکلات بخش‌های آب و فاضلاب در خرمشهر که سبب ابراز گلایه مردم نیز شده، الزامی است.

*460 میلیارد تومان؛ مورد نیاز برای بهبود و تکمیل شبکه آب و فاضلاب شهری

وی افزود: طبق برآوردهای انجام شده برای بهبود و تکمیل شبکه آب شهری خرمشهر160 میلیارد تومان و برای تکمیل شبکه فاضلاب شهری نیز300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرماندار ویژه خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئول اداره مخابرات خرمشهر بر لزوم تامین پایداری آنتن‌دهی تلفن همراه برای زائران حسینی در شلمچه و تلاش برای دسترسی شلمچه به فیبر نوری تاکید کرد و گفت:50 گیت گذرنامه برای ارائه خدمات به زائران در این منطقه پیش‌بینی شده که نیاز به تامین و پایداری برق دارند.‌

حیاتی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: دولت تدبیر و امید دولت تعامل است نه تقابل، همه ما مدیران دولت هستیم و باید با تعامل منطقی با مجموعه مدیران در جهت رفع مشکلات بکوشیم، از آنجایی که پیشرفت کارها در فضاهای تعاملی، رفاقتی و دوستی بیشتر است، لذا باید این فضا را در میان خود با مدیران منطقه آزاد اروند نهادینه کنیم.

معاون استاندار خوزستان یادآور شد: باید مطابق با زمان بندی انجام شده پروژه‌های اولویت‌دار را پیگیری و به انجام برسانیم، نباید تنها به نیمه خالی لیوان نگاه کرد، دولت در منطقه در حال تلاش و کار است آن هم دولتی که وارث مشکلات عدیده‌ای از جمله قیمت متزلزل روزانه بازار و تورم بود، خوشبختانه امروز آرامش نسبی بر بازار و قیمت‌ها حاکم است.

وی اضافه کرد: دولت در شرایط تحریم و خالی بودن خزانه و مشکلات فراوان توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد، در سطح بین‌المللی کشاندن گروه‌های مخالف به پای میز مذاکره، عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشاند.

حیاتی افزود: دولت در عرصه مبادلات بین المللی نیز دریچه جدیدی را گشوده است، به طوریکه همه خواستار مراوده و داد و ستد با کشورمان هستند.

*لزوم اطلاع‌رسانی مدیران دستگاه‌های اجرایی از خدمات دولت

فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه بر لزوم اطلاع رسانی مدیران دستگاه‌های اجرایی از خدمات دولت برخاسته از رای مردم به شهروندان تاکید کرد و افزود: دولت تدبیر و امید ملزم به اجرای سیاست‌های مورد تایید مقام معظم رهبری است که از جمله آن می‌توان به اجرای طرح 550 هزار هکتاری رهبری در استان خوزستان اشاره کرد که تاکنون معطل مانده بود و دولت تدبیر و امید در جهت اجرای آن گام‌های موثری را نیز برداشته است.

وی با بیان اینکه یک عده خدمات و تلاش‌های انجام شده را نادیده می‌گیرند، تصریح کرد: ادعایی بر نبود مشکل نداریم، دولت برای رفع مشکلات در مرحله پساتحریم برنامه دارد، اتکا دولت به جای بیگانگان به درون‌زا است تا کشور را به عزت و آبادانی برساند.

حیاتی یادآور شد: در هفته دولت علاوه بر بیان مشکلات و نواقص باید تلاش‌های انجام شده توسط دولت را که شعارش اعتدال است نیز برای مردم بازگو شود و مدیران گزارش‌های خوبی را از خدمات دولت و نمایندگان دولت اعم از استاندار و فرمانداری‌ها برای مردم بازگو کنند.

به گفته فرماندار ویژه خرمشهر، استاندار خوزستان از جمله مدیران خبره و کارآمدی‌ست که سیستم مدیریتی‌اش سیستمی نوین و کارآمد است و طرح‌های ابتکاری آن برای خوزستان در نوع خود کم نظیر هستند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار