تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۹۸۴۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شهرک‌های صنعتی آبادان بیان کرد:
بی‌توجهی شرکت‌ها و ادارات در خرید اقلام مصرفی از واحدهای تولیدی آبادان
رئیس شهرک‌های صنعتی آبادان از بی‌توجهی شرکت‌ها و ادارات دولتی شهر در خرید اقلام مصرفی مورد نیاز خود از واحدهای تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی آبادان انتقاد کرد.

رضا صلبوخی امروز با اشاره به تاکیدات فراوان استاندار خوزستان و فرماندار ویژه شهرستان مبنی بر الزام شرکت‌ها و ادارات بر خرید اقلام مصرفی مورد نیاز خود از واحدهای تولیدی درون منطقه‌ای و استانی، اظهار کرد: متاسفانه این کار در شهرستان آبادان به درستی انجام نمی‌شود و قریب به اتفاق ملزومات از خارج استان تامین می‌شود.

وی توجه ویژه شرکت‌ها و ادارات دولتی شهرستان آبادان را به خرید از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی این شهر خواستار شد و افزود: برخی از شرکت‌ها، ادارات و حتی دانشگاه‌ها به بهانه اجازه نداشتن و یا نبود کالای مورد نیاز خود در منطقه اقدام به انعقاد قراردادهای بزرگ و کلان در تهران می‌کنند در حالیکه در شهرک صنعتی آبادان شرکت‌های تولیدی با توان و ظرفیت مناسب وجود دارد.

رئیس شهرک‌های صنعتی آبادان اضافه کرد: به طور مثال دانشگاه‌ها و نیروگاه گازی کولرها و حتی مواد شوینده مورد نیاز خود را از خارج شهرستان خریداری می‌کنند ولی حتی نیم نگاهی به کارخانه تولید کولرهای دو تیکه و مواد شوینده در شهرک صنعتی آبادان ندارند.

*شهرداری همکاری کند

صلبوخی تصریح کرد: شهرداری به جای تامین لوله‌های پلی اتیلن، کفپوش‌ها و جداول مورد نیاز خود از خارج شهرستان می‌توان آن را با قیمتی مناسب و بدون صرف هزینه برای جابه‌جایی از کارخانجات تولیدی در شهرک صنعتی آبادان تهیه کند.

وی یادآور شد: تمام اقلام تولیدی در شهرک‌های صنعتی آبادان قابلیت رقابت با مشابه خارجی خود را دارند.

صلبوخی در ادامه گفت: دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدماتی در سطح شهرستان حتی آب معدنی مورد نیاز خود را از خارج شهرستان تامین می‌کنند در حالی که کارخانه زمزم با 300 کارگر در شهرک صنعتی آبادان می‌تواند پاسخگوی نیاز آنان باشد.

رئیس شهرک‌های صنعتی آبادان افزود: متاسفانه شرکت‌هایی همچون پالایشگاه، پتروشیمی، ایرانول، پاسارگاد، نیروگاه گازی و امثال آن به بهانه تخصصی بودن قطعات مورد نیاز واحدهای خود مبادرت به خرید آنها از خارج شهرستان و استان می‌کنند در حالی که در موارد مشابه دیده شده که قطعات مورد نیاز این واحدها توسط واحد قطعه سازی در شهرک صنعتی آبادان ساخته و تحویل شده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه 90 درصد از اقلام مصرفی شرکت‌های و ادارات دولتی شهرستان از خارج شهرستان تامین می‌شود، اظهار کرد: واحدهای تولیدی موجود در شهرک‌های صنعتی آبادان توان پاسخگویی به رفع بیشتر نیازهای شرکت‌ها و ادارات شهری را دارند،این مسئله مانع از رکود واحدهای تولید و بیکاری جوانان این منطقه می‌شود.

صلبوخی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای بازگرداندن 11 واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید، اما فعالیت تنها 58 واحد تولیدی در شهرستان آبادان چندان خوشایند نیست.

رئیس شهرک‌های صنعتی آبادان در پایان یادآور شد: عدم توجه به واحدهای تولیدی موجود در شهرک‌های صنعتی آبادان برای تامین اقلام مورد نیاز، رکود و رشد بیکاری را به دنبال خواهد داشت.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
Germany
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
1
احسنت بر سخن درست و بجای ایشان امیدوارم که دیگر افراد هم شهامت خدمت در آبادان را داشته باشند
:
:
:
آخرین اخبار