تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۹۸۴۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره آبفای مینوشهر خبر داد:
نصب و راه‌اندازی سامانه نوین گندزدایی آب در مینوشهر
سرپرست اداره آبفای مینوشهر از نصب و راه‌اندازی سامانه نوین گندزدایی آب در این شهر خبر داد.

عبدالرحیم هلالی امروز گفت: سامانه نوین گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام به لحاظ کمی و کیفی مناسب‌تر از گاز کلر است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری میان شرکت آب و فاضلاب خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند افزود: برای خرید، نصب و بهره‌برداری از این سامانه 3 میلیارد و 650 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

سرپرست اداره آبفای مینوشهر با اشاره به اینکه در این سامانه از نمک به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود، افزود: با توجه به وجود بیش از 500 کارخانه تولید نمک در سراسر کشور مشکلی به لحاظ تهیه مواد اولیه در مقایسه با کپسول گاز کلر وجود ندارد ضمن اینکه استفاده از نمک بسیار ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

به گفته هلالی، استفاده از نمک طعام هیچگونه خطری به لحاظ ایمنی و بهداشتی در محیط کار و اطراف آن ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه الکترولیز نمک طعام تنها به حدود 20 ثانیه زمان نیاز دارد، اضافه کرد: به دلیل وجود چند اکسیدانت در محلول تولید شده، ماندگاری آن نیز تا حد قابل ملاحظه‌ای در شبکه افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست اداره آبفای مینوشهر تصریح کرد: استفاده از این روش سبب می‌شود تا در قسمت‌های انتهایی شبکه حتی در مواقع کمی و یا قطعی آب، مقدار کلر باقیمانده در آب کاهش نیافته و عمل گندزدایی ثانویه متوقف نشود.

هلالی با بیان اینکه گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام به مرور زمان سبب از بین رفتن بیو فیلم داخل لوله می‌شود، یادآور شد: کاهش تخریب و نشتی در شبکه به خصوص در لوله‌های فلزی از نتایج مثبت استفاده از این روش به شمار می‌رود.

وی گفت: از 45 روز پیش سامانه مذکور به صورت پایلوت جایگزین گاز کلر در سامانه گندزدایی آب شرب شهری مینوشهر شده که تاکنون عملکرد موفق و مطلوبی داشته است.

سرپرست اداره آبفای مینوشهر در پایان خاطرنشان کرد: روزانه حدود 23 هزار مترمکعب آب خام ورودی از طریق این سامانه گندزدایی و در دسترس 2 هزار و 200 مشترک مینوشهری قرار می‌گیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار