تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۹۸۵۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان انتقاد کرد؛
26 سال اجحاف در حق جامعه محصلان عشایری استان
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با انتقاد از وجود تبعیض میان مدارس عشایری و شهری، گفت: 26 سال است که در حق جامعه محصلان عشایری خوزستان اجحاف می‌شود.

حمید قنبری با بیان این‌که وضعیت آموزش در مناطق عشایری استان نامناسب است، گفت: اگر به گذشته برگردیم و این 26 سالی را که آموزش و پرورش عشایر مستقل شده است را مورد ارزیابی و مقایسه قرار دهیم، متوجه شکاف عمیق بین مدارس شهری و عشایری خواهیم شد.

قنبری در ادامه با اشاره به تبعیض موجود نسبت به جامعه عشایری تصریح کرد: وضعیت مدارس عشایر ناشی از یک شکاف طبقاتی بین جامعه عشایری و شهری است و مسئولان در این مدت توجهی به جامعه عشایری نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که توجه مسئولان به وضعیت آموزش و پرورش عشایر در مقایسه با مدارس شهری مانند تفاوت نگاه یک پدر به فرزند دختر یا پسر است، اظهارداشت: واقعیت تلخ این است که 75 درصد فضای آموزشی در مناطق عشایری خوزستان غیراستاندارد است.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تغییر این دیدگاه، تصریح کرد: موفق شدیم اعتباراتی از منابع دولت و استانداری برای احداث فضاهای آموزشی جدید جذب کنیم که با استفاده از این اعتبارات در آغاز سال تحصیلی 22 واحد آموزشی نوساز در مناطق عشایری استان افتتاح خواهد شد؛ همچنین علاوه بر افتتاح این مراکز، تعدادی کانکس جایگزین مدارس چادری و کپری می‌شود.

قنبری با اشاره به این که تعمیرات در مدارس عشایر با برنامه‌ریزی انجام می‌شود، اظهار کرد: اکنون روند تعمیر و عملیات بازسازی مدارس عشایری به‌خوبی در حال پیشرفت است و بازرسان اداره آموزش و پرورش عشایر بر اجرای کار نظارت دارند.

وی خاطرنشان‌کرد: مناطق عشایری استان شرایط خاص خود را می‌طلبد؛ اکنون در تمام حوزه‌ها مشکلاتی وجود دارد. کمبود اعتبارات موجب شد که برخی مدارس شبانه‌روزی عشایری برای تأمین احتیاجات خود، بدهکار شوند.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان افزود: از سوی دیگر ادارات آموزش و پرورش و نوسازی مدارس شهرستان‌ها در تعیین سهمیه‌های نوسازی و اعتبارات عمرانی در حق جامعه عشایری اجحاف کردند در حالی‌که مشکل نبود امکانات و کمبود تجهیزات می‌تواند با برنامه‌ریزی رفع شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار